handdator

Visa fullständig version : Eloge

Lulebjörnen
2009-03-07, 23:09
En eloge till den här chaffisen som som hade det goda omdömet att inte dricka mer än att han fortfarande hade en viss förmåga att manövrera sitt fordon...

http://gd.se/special/1.614826

Nu blev det som tur var bara en halvträff - det hade kunnat bli en helträff...

putte
2009-03-07, 23:45
En eloge till den här chaffisen som som hade det goda omdömet att inte dricka mer än att han fortfarande hade en viss förmåga att manövrera sitt fordon...

http://gd.se/special/1.614826

Nu blev det som tur var bara en halvträff - det hade kunnat bli en helträff...

Det är skrämmande.....frågan är bara.....hur skall man få bort dessa dårar från vägarna......alkolås på alla fordon kanske? Men sen har man ju pundarna och pillerknaprarna och alla dödströtta förare som sitter och halvsover och sen finns det ju inte så värst många bilister kvar......vad skall vi göra då?.....

LABBE
2009-03-08, 00:49
så länge de finns sprit å sånt. å det finns såna idioter som dricker mm å sen kör så e vårat yrke (vi alla som jobbar på vägarna) utsatta för detta helvete.
om de bara vore dom som drack droga, man behövde vara rädd för.
dessa bilister som ser ca 2-3 meter framför bilen e minst lika farliga.
mobilpratarna lika så. mobilen åker upp sen går hastigheten än ner än upp, + lite vä sen lite hö, å lite i mötande. taxichaufförer som håller på med skrivarn tappar ofta fart med 20-60 km/h även på typ e4an. då undrar man ser dessa en bärgare vägassbil vägarbete. skönt att det inte blev värre denna gång var rädda om er....

Änna
2009-03-08, 01:10
Det är skrämmande.....frågan är bara.....hur skall man få bort dessa dårar från vägarna......alkolås på alla fordon kanske? Men sen har man ju pundarna och pillerknaprarna och alla dödströtta förare som sitter och halvsover och sen finns det ju inte så värst många bilister kvar......vad skall vi göra då?.....

På dagarna kör jag anläggningstransporter på Haga-Mölndals Lastbilscentral, och för att visa att vi inte under några omständigheter accepterar rattonykterhet har vi monterat in alkolås av märket Dräger i alla enheterna, som skall vara det bästa och mest exakta märket på alkolås.
Själv tycker jag att detta är bra och skulle gärna skriva på för ett lagkrav om detta samt skärpt kontroll på kör- och vilotider så att detta efterlevs korrekt.

bargarn_356
2009-03-08, 01:17
På dagarna kör jag anläggningstransporter på Haga-Mölndals Lastbilscentral, och för att visa att vi inte under några omständigheter accepterar rattonykterhet har vi monterat in alkolås av märket Dräger i alla enheterna, som skall vara det bästa och mest exakta märket på alkolås.
Själv tycker jag att detta är bra och skulle gärna skriva på för ett lagkrav om detta samt skärpt kontroll på kör- och vilotider så att detta efterlevs korrekt.

Har ni satt in alkolås i bärgarna med???:confused2