Visa fullständig version : varselväst
the0fiskis
2009-10-25, 00:47
ja söker en varselväst som det står foto/media/jornalist(stavas?) har ni nån länk?
finns det någon varselväst/varseljacka som det står bärgare/vägarbetare på ryggen?
tackar på förhand :hail:
ja söker en varselväst som det står foto/media/jornalist(stavas?) har ni nån länk?
finns det någon varselväst/varseljacka som det står bärgare/vägarbetare på ryggen?
Kolla på www.scandinavianphoto.se eller liknande.
Annars får man beställa en gör någon som sysslar med att trycka tröjor, de flesta större arbetsklädsaffärer kan fixa tryck på beställning.
Annars får man beställa en gör någon som sysslar med att trycka tröjor, de flesta större arbetsklädsaffärer kan fixa tryck på beställning.
Hej
Jag har varselvästar med valfri text på rygg i vitt för 150:- + moms
Kontakt via hemsidan www.adamtext.se
Baylin
the0fiskis
2009-10-25, 11:11
Hej
Jag har varselvästar med valfri text på rygg i vitt för 150:- + moms
Kontakt via hemsidan www.adamtext.se
Baylin
tackar :thumbup: :goodwork:
tackar :thumbup: :goodwork:
Lägger in bilder på lite västar inom kort på hemsidan...
Valfritt ställe som säljer arbetskläder kan fixa!
Hej
Nu ligger västarna på hemsidan www.adamtext.se
Yupiteru
2010-01-01, 21:59
Västar för media ska vara orange och uppfylla lägst en471 klass 2. Jag har beställt mina från england (det blev billigare och de kunde dessutom trycka dem exakt som vi ville ha dem)
Svenska tryckare kan vara väldigt bökiga att ha att göra med om man bara önskar enstaka tryck
Överskottbolaget har oranga västar för 39 kr
Enligt bestämmelser för reflexvästar i trafik och vid skadeplatser måste reflexvästen vara i en stark orange färg med tydlig textning vilken roll man har på ryggen samt gärna på vänster bröst, i vårat fall press eller media.
Enligt lag får endast personer arbetande inom press och mediaområdet som exempelvis fotografer eller journalister bära västar med trycket press eller media på.
Om övriga personer bär en reflexväst med trycket press eller media kan man bli polisanmäld för utgivande av falsk information och identitet. Det är dock tillåtet för vanliga privatpersoner att bära gula varselvästar utan tryck eller med företagets tryck därifrån de beställde/köpte reflexvästen.
Västar för media ska vara orange och uppfylla lägst en471 klass 2. Jag har beställt mina från england (det blev billigare och de kunde dessutom trycka dem exakt som vi ville ha dem)
Svenska tryckare kan vara väldigt bökiga att ha att göra med om man bara önskar enstaka tryck
JAg kan ordna både gula och Orange med godkänt reflextryck för 95kronor ink moms styck plus frakt. Det som inte folk tänker på är att om det trycks med icke reflekterande så minskas klassningen då ytan som är flourocerande ändras.
Det reflexmaterialet som jag trycker med är godkänt. enligt EN471 Class 2 detta tryck material används även av polisen
http://www.mwdekor.se/documents/butik.php?action=item&iid=39&cat=6&page=1&search=jn200
http://www.kb-nojesfixarna.net/DSCN0824.jpg
Detta är min privata väst och jag trycker i antal från en väst bara att maila önskat utförande samt fonter så ordnar jag det en veckas leveranstid
http://publikationswebbutik.vv.se/upload/1511/88626_rekommendationer_for_varselklader_pa_skadepl ats.pdf
http://publikationswebbutik.vv.se/upload/1511/88626_rekommendationer_for_varselklader_pa_skadepl ats.pdf
Observera det är en rekomendation att de skall vara orange västar inget tvång de gula som en del använder för utryckning är godkända av räddningstjänsten här i länet då de är synliga. det är det som de önskar.
MAn måste skilja på rekomendationer och krav/lag.
Yupiteru
2010-01-02, 00:56
ska se om jag kan fixa en bild på våra västar (och nya jackor) när de väl dyker upp
Någon som kan ge mig en snabblektion i hur man laddar upp bilder här?
the0fiskis
2010-01-20, 20:27
vet inte hur du laddar upp på den hära sidan men du kan ju använda imighack eller photopuket.com och sen länka
länktar :cool:
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.