handdator

Visa fullständig version : Parkering

iver
2009-11-29, 10:05
läste i borlänge tidningen att dom måste ha bygglov för att parkera lastbilen hemma?

Thompa
2009-11-29, 10:17
Nja, vet inte om det hade byggts nytt där åkarn bodde, å dom grannarna hade väl klagat och fått rätt efter 10 år. Men bilen hade väl stått där ett antal år. Men ärendet hade väl gått rätt långt.http://www.dt.se/nyheter/borlange/article527828.ece

bil499-hbg
2009-11-29, 13:51
Nja, vet inte om det hade byggts nytt där åkarn bodde, å dom grannarna hade väl klagat och fått rätt efter 10 år. Men bilen hade väl stått där ett antal år. Men ärendet hade väl gått rätt långt.http://www.dt.se/nyheter/borlange/article527828.ecebygger man ett hus sidan om en åkare och inte gillar fordon!! jag skulle riva granens hus om han klagade :angry: grannen spelade väl golf också :ajjabajja

Thompa
2009-11-29, 14:05
Jovisst, lite som dom som bygger bredvid en väg, och sedan klagar på trafiken.... Och som jag försökte få fram, så var väl åkarn först. Men tror du går säker, Iver. Det ska väl vara Hults, eller Liftbyggarna då som har åsikter. Å andra sidan har du konkurrens från "Schaktis" parkering... Lite O.T, när jag som grabb bodde i Odenskog, så bodde många familjer längs Hagvägen. Lignell höll väl ut längst.

iver
2009-11-29, 14:11
jag är inte orolig pga detta ,men tyckte att bygglov för att parkera lastbilen =idioti

Thompa
2009-11-29, 15:30
jag är inte orolig pga detta ,men tyckte att bygglov för att parkera lastbilen =idioti En vild gissning är att nån har för lite att göra. Det måste väl gå lösa på vettigare sätt.

Skuggan
2009-11-29, 21:03
Tur för pamparna i Östersund att inte Lignell tjurar till.
Poståkeriet på en sida och Schenker, Reaxcer samt ÖLAB på den andra :biggrin:
Det är nog bara Iver och Lignell kvar som boende i Odenskog.

Thompa
2009-11-29, 21:42
Tur för pamparna i Östersund att inte Lignell tjurar till.
Poståkeriet på en sida och Schenker, Reaxcer samt ÖLAB på den andra :biggrin:
Det är nog bara Iver och Lignell kvar som boende i Odenskog. Ja, å det krylla av ungar när vi bodde där. Fast fargubben hade ju lastbilen på gården utan gnäll från folk. Men han fick konkurrens från Br. Nilsson på slutet.