Visa fullständig version : Bärgarre i filmer-tråden
dieselmannen
2009-12-05, 00:22
Det förekommer ju bärgare i en hel del filmer och här blir en bra tråd att länka in dom i.
Helikopterrån i Västberga i all ära,men så här skall en slipsten dras:
[YOUTUBE-ID]<object width="640" height="505"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/pbEKuJTu9xw&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/pbEKuJTu9xw&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]
V8_4life
2009-12-05, 09:16
Så satans grymt de där...Ja undra hur länge de dröjer innan de lär förekomma i sverige....Ja menar lastbilar e bra murbräckor...O ja då bärgare me asså=)...
Trackern
2009-12-05, 10:01
Jag minns en film med en Roffes-bärgare som rekvisita.
Själva scenen var av kärleksnatur.
Dieselmannen lånade den här filmen av mig någon gång på slutet av 90-talet och jag har ännu inte fått tillbaka den.
Sökte på youtube men märkligt nog så fanns den inte med där.
Emil_Helsingborg
2009-12-05, 11:20
Bakom kulliserna ur filmen "johan falk - vapenbröder" tror jag det var
[YOUTUBE-ID]exKcEK5_7Yc[/YOUTUBE-ID]
Denna får man ju inte glömma.
[YOUTUBE-ID]htpL9i5WSp4[/YOUTUBE-ID]
Norrsken
2009-12-05, 12:02
I filmen "Gone in 60 seconds", orginalversionen från 1974 så finns en biljaktssevens med en bärgare som har en bil hängande i kroken under själva jakten. Hittar dock inte detta klippet på youtube.
Sen så finns det också en liknande jaktsekvens i ett avsnitt från Knight Rider, en som flyr i en bärgare med en bil hängandes där bak med Michael Knight tätt i hälarna. Lite osäker men tror att det är i säsong 1.
I båda fallen så är det fråga om garagebärgare.
I filmen "Gone in 60 seconds", orginalversionen från 1974 så finns en biljaktssevens med en bärgare som har en bil hängande i kroken under själva jakten. Hittar dock inte detta klippet på youtube.
Sen så finns det också en liknande jaktsekvens i ett avsnitt från Knight Rider, en som flyr i en bärgare med en bil hängandes där bak med Michael Knight tätt i hälarna. Lite osäker men tror att det är i säsong 1.
I båda fallen så är det fråga om garagebärgare.
Då får väl jag hjälpa till lite. Här kommer "Gone in 60 second" klippet:
[YOUTUBE-ID]TDCdyyqWwWE[/YOUTUBE-ID]
bil499-hbg
2009-12-05, 15:20
Då får väl jag hjälpa till lite. Här kommer "Gone in 60 second" klippet:
[YOUTUBE-ID]TDCdyyqWwWE[/YOUTUBE-ID]Aaaa en dodge d300 bella :thumbup: en sådan finns här hemma :yesnod:
bil499-hbg
2009-12-05, 15:24
Jag minns en film med en Roffes-bärgare som rekvisita.
Själva scenen var av kärleksnatur.
Dieselmannen lånade den här filmen av mig någon gång på slutet av 90-talet och jag har ännu inte fått tillbaka den.
Sökte på youtube men märkligt nog så fanns den inte med där. var diesel med i den efter som filmen försvunit :hihi: :hihi: leta upp en kopia och länka den till tråden :thumbup:
Aaaa en dodge d300 bella :thumbup: en sådan finns här hemma :yesnod:
En sån Dodge som på bilden har du ingen hemma! Det är ju en FORD ! Jag skulle inte ha nåt emot en,men då vet jag en som har komentarer!
Lulebjörnen
2009-12-05, 20:13
I afton 21.25 på TV5 kan man avnjuta Gone in 60 seconds, versionen från 2000 med vad-han-nu-heter-som alltid-ser-ut-som han-sålt-pengarna-och-tappat-smöret alternativt lider-av-trög-stolgång...
Fördelen med versionen från 2000 är det fräna sladdandet med Shelby 500 GT:n jämfört med 1974 års version där man kör just den klumpiga Mustang 74:an.
Förresten - i nån annan sån här biltjuvsfilm åkte buset omkring i en fullväxt amerikansk biltransport och drällde omkring lite bilar från övervåningen - gärna på dom efterföljande polisbilarna...
Nån som kommer ihåg vad filmen hette?
bil499-hbg
2009-12-05, 20:19
En sån Dodge som på bilden har du ingen hemma! Det är ju en FORD ! Jag skulle inte ha nåt emot en,men då vet jag en som har komentarer!lilla gubbe jag vet väll för f-n vad jag har hemma även om gården är ful av allehanda fordon bilens reg är GDM 678 och är regad på emil då planen var att han skulle följa i minna fotspår vilket han i och för sej har gjort :party: ps, dodgen (röd & gul) står bakom 470 och sidan om duett epan bygget står på f83:an (vit bärgare) till höger om 470 ds
bil499-hbg
2009-12-05, 20:26
I afton 21.25 på TV5 kan man avnjuta Gone in 60 seconds, versionen från 2000 med vad-han-nu-heter-som alltid-ser-ut-som han-sålt-pengarna-och-tappat-smöret alternativt lider-av-trög-stolgång...
Fördelen med versionen från 2000 är det fräna sladdandet med Shelby 500 GT:n jämfört med 1974 års version där man kör just den klumpiga Mustang 74:an.
Förresten - i nån annan sån här biltjuvsfilm åkte buset omkring i en fullväxt amerikansk biltransport och drällde omkring lite bilar från övervåningen - gärna på dom efterföljande polisbilarna...
Nån som kommer ihåg vad filmen hette? björne! gissa var emil fick namnet på sin lilla dotter ellinor från :yesnod: , undrar om han vet att gone in 60 seconds visas i kväll när han har jouren :biggrin:
plankan172
2009-12-05, 20:39
Nån som kommer ihåg vad filmen hette?
Om jag inte minns fel så tror jag att det var The Rookie med Clintan och Charlie Sheen. Inte 100a.....
Lulebjörnen
2009-12-05, 20:43
björne! gissa var emil fick namnet på sin lilla dotter ellinor från :yesnod: , undrar om han vet att gone in 60 seconds visas i kväll när han har jouren :biggrin:
Då visar du att du är en bra farfar och tar jouren ett par timmar så att Emil kan lära dottern lite om livets väsentligheter framför teven :yesnod: ...
Lite biljakter och härjande är mycket viktigt för den blivande bärgarinnans utveckling :fakta:...
Lulebjörnen. han heter Nicolas Cage
Plankan172. Rätt: The Rookie och här kommer klippet:
[YOUTUBE-ID]ET0DVc4U-D4[/YOUTUBE-ID]
Har sagt det tidigare. Jag har väldigt mycket tid över.
dieselmannen
2009-12-05, 21:55
var diesel med i den efter som filmen försvunit :hihi: :hihi: leta upp en kopia och länka den till tråden :thumbup:
Den filmen är i säkert förvar hos riksarkivet i ett valv under Hallandsåsen :hihi:
Så nu vet ni den egentliga anledningen till att tunnelbygget stoppades..
Åter till filmerna:
Vem minns inte biljakten med halvlastad flakbärgare i Dödligt vapen?
[YOUTUBE-ID]<object width="853" height="505"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/m_4AdU7wXkE&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/m_4AdU7wXkE&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="853" height="505"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]
Även i Bad Boys 2 drälldes det med bilar från en biltransport:
[YOUTUBE-ID]<object width="853" height="505"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/cPmLmRbxNVA&hl=sv_SE&fs=1&rel=0"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/cPmLmRbxNVA&hl=sv_SE&fs=1&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="853" height="505"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]
En man inte får glömma.
[YOUTUBE-ID]sM-wckCGIEE[/YOUTUBE-ID]
Lulebjörnen
2009-12-06, 00:45
Även i Bad Boys 2 drälldes det med bilar från en biltransport:
[YOUTUBE-ID]<object width="853" height="505"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/cPmLmRbxNVA&hl=sv_SE&fs=1&rel=0"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/cPmLmRbxNVA&hl=sv_SE&fs=1&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="853" height="505"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]
Bra! Det var den jag tänkte på. Visst är The Rookie med Clintan bra på sitt sätt men faktum är att gubben börjar se mer än lovligt trött ut - dessutom kör han omkring i nån oidentiferbar 80-tals jänkare (Plymuoth Volare?) med röd stopplampa i framrutan. Konstigt att inte buset stannar med lastbilen på en gång när Clintan ger tecknet "Stopp-Fordonskontroll" :confused2 ...
Då är det faktiskt mera drag under galoscherna i Bad Boys när Will Smith smiskar Ferrarin. Inget trams med stopplyktor utan bisittaren hivar ut stora skjutjärnet genom sidorutan och pangar på allt som rör sig - till synes med ett outtömligt magasin.
Undrar förresten om det är filmer i den här genren som får passerande allmänhet att ställa diverse dumma frågor till en intet ont anande biltransportchaufför?
Nyfiken allmänhet: Ramlar det aldrig av några bilar, det ser ju lite farligt ut med bilarna där uppe :eek: ...
Putslustig allmänhet: ÖÖÖHHH deen dä kan dö ställa av åt mäj :freak3: ...
Norrsken
2009-12-06, 01:38
Kommer precis på att det även i den nya versionen av Gone in 60 seconds finns en bärgarscen, fast här pratar vi kraftigare doningar. Kommer inte ihåg på rak arm om det var en Peterbilt eller Freightliner men något i den stilen var det.
Nicholas Cage blir förföljd av ett gangstergäng och tar sin tillflykt till en cafeteria där han börjar prata med bärgaren. Ställer diverse dumma frågor till honom i syfte att uppehålla honom så att kumpanen kan kedja fast wiren i busets bil.
så när bärgaren sticker så dras wiren åt och busets bil ramlar i bitar och tilldrar sig ordningsmaktens intresse. Och det ser inte bra ut när dom sitter i sin demolerade bil och har fullt med vapen i nävarna. :D
Emil_Helsingborg
2009-12-06, 09:39
Speed med keanu reeves och sandra bullock 1994
ca 2:55 in i klippet
[YOUTUBE-ID]1v0xqVBWQSk[/YOUTUBE-ID]
Emil_Helsingborg
2009-12-06, 09:41
En rätt så sjuk film med jackass killen johnny knoxville
A dirty shame - ca 8:20 in i part 1 och mer i dem andra delarna
[YOUTUBE-ID]CB7rJBAm3gU[/YOUTUBE-ID]
Ni har väl inte missat Simpsons-avsnittet där Homer jobbar som bärgare? :smile: Det är 3:e avsnittet från säsong 19 och heter Midnight Towboy. Prova att googla (http://www.google.se/search?hl=sv&safe=off&q=%22S19E3+Midnight+TowBoy%22+site%3Awatchsimpsons online.blogspot.com&btnG=S%C3%B6k&meta=&aq=f&oq=) så kanske ni hittar det på nätet.
/Andreas
Lite nyare film är transformers 2 där Meggan Fox snor en bärgare hänger upp en robot & leker stridsvagn med den .
bil499-hbg
2009-12-06, 13:46
[YOUTUBE-ID]CB7rJBAm3gU[/YOUTUBE-ID]var det inte jonny (273) som kom i bärgaren :smile:
[YOUTUBE-ID]CB7rJBAm3gU[/YOUTUBE-ID]
Jamen: den här filmen avhandlades i forumets begynnelse:
http://www.sos-stockholm.se/forum/showthread.php?t=1691
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.