handdator

Visa fullständig version : Skolvåldet ökar i Svenska skolorna!

johanh2
2005-10-04, 14:11
I fredags den 30/9 2005 blev jag misshandlad av en elev i min klass på Plönningegymnasiet som ligger en bit från Halmstad.

Svetslektionen hade knappt börjat och läraren kom och låste på svetsförrådet så att vi kunde börja ta fram verktyg med mera som behövs till lektionen.
Läraren går till sitt kontor och för att hämta sin overroll.

Först går eleven in och tar på sig ett svetsvisir och sen kommer jag in för att ta mitt svetsvisir, kan jag inte ta den för att han står och letar efter något och jag märker att han letar efter mitt svetsvisir som jag lagt längst upp och längst in på en hylla i svetsförrådet för jag ska kunna ha samma svetsvisir varje gång, (hade ställt ni den efter mig).

Eleven hittar mitt svetsvisir och tar den, självklart ber jag snällt om att få tillbaka den genom att fråga honom, men han säger bestämt han ska ha den, så jag tar tag i svetsvisiret och rycker tillbaka den och på något sätt så åker hans glasögon i golvet. efter det går allt mycket snabbt och han slår med knytnäve rakt i ansiktet på mig och träffar näsan med kraft.
Jag ramla ihop och har näsblod.

En snäll klasskompis hjälper upp och vi går till skolsystern men hon var ledig, så ser jag att en vaktmästarnas bilar står vid deras kontor så jag knackar på ruta och han kommer och öppnar och släpper in mig och hjälper mig med papper till näsan och sedan kör vi upp till fritids där internatförestånadren ber mig hoppa in en av skolans bussar och kör in mig till Halmstad lasarett för över syn av skadorna.

Händelsen är sedan i söndags (2/10) polisanmäld.

Har idag Tisdag (4/10) fått reda på jag måste operera näsan på fredag (7/10).

Skolledningen vägrar stänga av eleven eller polisanmäla det själva.

Han var tillbaka som vanligt i måndags (3/10) efter att ha blivit hämtad av sin mamma i fredags.
Mamman försvara självklart sin son och hävdar att jag putta han, men jag röde han inte.
Dessutom säger hon att när han slog så råkade jag ha mitt huvud i vägen.

SKA MAN SRATTA ELLER GRÅTA ÅT KOMMENTARERNA FRÅN HANS MAMMA?!

/johanh2

Lulebjörnen
2005-10-04, 16:55
Jag svetsar jätemycket här på bärngingsbilarna för dom som jobar här är unga och inte så förståndiga. och då har dom tagit svetsvisiret för att svetsa på krossmotorcyckeln och då blir jag så arj för dom ändra på det på svetsvisiret alltså och dt är besvärlit ändra ock då går ja inn på kontoret ock kolla på datorn omdt blivit nåt spänande på sos ock då har dom ändrat den ock kollat på tanter jag blir så arj hopas de blir bra med din näsa :smile:

Simon
2005-10-04, 20:01
Ja herre min skapare vad säger man? Tack & lov är ju inte mina ungar så gamla än & det e 2 tjejer men det kanske inte e nån tröst *S*