handdator

Visa fullständig version : Har du blivit påkörd?

Hornet
2005-10-05, 21:12
Ja som alla vet så finns det risker med att jobba efter vägarna. Så jag tänkte på hur ni haft det, har ni blivit påkörda när ni jobbat efter vägen?

Själv så har jag (min bil) blivit påkör två gånger när jag ståt och jobbat. Och varit med om att brandbilen blivit påkörda vid trafikolyckor.

Simon
2005-10-06, 18:34
Jag har då blivit påkörd i mitt yrke som tyärr är Budbil dårå & även på fritiden...

Då jag åkt ganska mycket med Hornet föredetta 173 & med Conny 139 här på forumet så har jag sett mycket som man blir förbannad på den totala respektlöshetan som finns bland Svensson...

Jag har då själv vart iförd bärgningskläder som jag tycker syns ganska bra, men tydligen inte tillräckligt...

//Simon

birason
2005-10-07, 01:24
Gulblink och "reflexuniform" verkar fresta folk (vissa) att köra så fort och nära dom kan istället, tyvärr.

sladdandebarnet
2005-10-19, 13:13
Kör budbil och den har klarat sig alldeles utmärkt än så länge. Kan kanske bero på att jag framför mitt fordon på ett lugnt och sansat sätt :freak3:

Personbilen har blivigt påkörd bakifrån en gång men det är faktiskt allt.

Något som jag inte förstår är varför folk inte kan byta fil när dom ser att någon jobbar på vägen. Vad är det som är så svårt?

273
2005-10-25, 22:46
Har fått bärgaren på körd i dag 25/10 på essingeleden

sladdandebarnet
2005-10-26, 03:10
Har fått bärgaren på körd i dag 25/10 på essingeleden

När du lastade eller var det någon som ville leka lite?
Hur gick det med dig?

273
2005-10-26, 16:28
När du lastade eller var det någon som ville leka lite?
Hur gick det med dig?
Stod 10-15 meter framför bärgaren och hjälpte en kund som fått motorstopp. Men den bilen skulle ha lastas men det blev en annan bil i stället.klarade mig bra men bilen vart dålig :screama: