Visa fullständig version : Udda bärgningar
krageswebmaster
2005-10-07, 10:26
Är det någon som bärgat något annat än bilar.
Skriv eller skicka en bild för lite kul läsning.
Polis jobb det var en älg som skulle bärgas.
Ja ha hå blev det älgstek till kvällsmat då ja :party:
BäRgArN_Jonte
2005-10-07, 20:22
Vi i Västervik fick vincha ut en sån från skogen :thumbup:
Lulebjörnen
2005-10-09, 21:21
Det där kräket såg ju ändå ut att vara i bra skick.
Vi hade bärgning på en stor älgtjur som gått genom isen på förvintern och flöt i land i slutet på April när isen gått, och den såg ut och luktade därefter :blush: ...
Äcklighetsfaktor 11 på en tiogradig skala...dessutom sprack f-nstyget när vi kranade upp den :eek: ...
dieselmannen
2005-10-11, 08:13
det påminner mig om dom tre grabbarna som var ute och vindsurfade i somras.
det blåste rätt hårt den dagen och en av dom halkade och fick masten i huvudet,och försvann i havet.hans polare dök efter och fick tag i honom efter
en god stund.dom påbörjade omedelbart hlr,då en av dom säger:fy fan vilken dålig andedräkt han har.
då säger polaren: kolla den här killen har ju skridskor på sig.
Häpp!
Samson Falck 44
2005-10-11, 21:04
:biggrin: HAHAHA!! diesel!!
Samson Falck 44
2005-10-11, 21:06
Jag har förövrigt bärgat en vattenskoter! men det knäcker väl inte diesels elrullegubbe från infra!
Ja idag fick vi hjälpa en grävmaskin att dra bort en stubbe som satt fast som fan
Ja idag fick vi hjälpa en grävmaskin att dra bort en stubbe som satt fast som fan
Det där påminner mig om när man var en lite mindre skit och åkte med farsan i bärgaren.
På en trång bakgata i Båstad skulle det dras upp en stubbe, så Scania 111:an kördes fram stora vinchen i stubben och inget hände mer än att bärgaren kasade baklänges maxibreaken till trots. Nåväl grannen mitt emot tillfrågas om vi fick låna deras nysinglade uppfart och stå på så vi kunde skicka ner benen i myllan (kommunen gillar inte stödbensmärken...). Grannen förstog nog inte riktigt hur stora hålen skulle bli, när vi väl satt fast så kunde vi vincha på riktigt. om jag inte mins fel så var framhjulen på 111:an två meter över marken innan stubben kom.
/Blue
Det där påminner mig om när man var en lite mindre skit och åkte med farsan i bärgaren.
På en trång bakgata i Båstad skulle det dras upp en stubbe, så Scania 111:an kördes fram stora vinchen i stubben och inget hände mer än att bärgaren kasade baklänges maxibreaken till trots. Nåväl grannen mitt emot tillfrågas om vi fick låna deras nysinglade uppfart och stå på så vi kunde skicka ner benen i myllan (kommunen gillar inte stödbensmärken...). Grannen förstog nog inte riktigt hur stora hålen skulle bli, när vi väl satt fast så kunde vi vincha på riktigt. om jag inte mins fel så var framhjulen på 111:an två meter över marken innan stubben kom.
/Blue
Ja trångt var det här också, så draget blev snett resultat bärgaren stod bara på vänstra sidans hjul, men det gick med lite juckande med grävaren
bärga en häst för några årsen,som hadde dött på en båt som går till danmark från gbg *****line, fick ta en sling runt bak bena på han å vincha upp på flaket,fick stanna på vägen för å lyfta inn ena hoven som hadde ramlat
ur presseningen,folk tuta ju,
sen när ja kom upp till bonnen i vara så la han ett sling runt halsen på traktorn å bara backa,knaka mer om den halsen, än i en drag ögla på en volvo v70 ,
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.