handdator

Visa fullständig version : Halvförsäkring kan räcka!

robban_lund
2010-01-19, 22:38
En intressant artikel i sydsvenskan
http://sydsvenskan.se/bil/article620932/Halvforsakring-kan-racka.html

Finnen
2010-01-20, 07:06
Man har liksom glömt att nämna att man sällan får ut en hyrbil på räddningsförsäkringen....

I större städer som Stockholm kan det också vara bekvämt att veta att man inte behöver byta däck själv på motorväg för att slippa en kostnad på 1500kr. I mindre städer som Göteborg, Helsingborg och Malmö uppstår det ju sällan såna situationer, då vägarna sällan har mer än en fil och väldigt lite trafik.

bil499-hbg
2010-01-20, 07:22
Man har liksom glömt att nämna att man sällan får ut en hyrbil på räddningsförsäkringen....

I större städer som Stockholm kan det också vara bekvämt att veta att man inte behöver byta däck själv på motorväg för att slippa en kostnad på 1500kr. I mindre städer som Göteborg, Helsingborg och Malmö uppstår det ju sällan såna situationer, då vägarna sällan har mer än en fil och väldigt lite trafik.varför blandar du in hbg :ajjabajja :hihi: kan upplysa herr stadsvetare att här cirkulerar mer trafik än du minst kunde ana :biggrin:

robban_lund
2010-01-20, 08:03

I större städer som Stockholm kan det också vara bekvämt att veta att man inte behöver byta däck själv på motorväg för att slippa en kostnad på 1500kr. I mindre städer som Göteborg, Helsingborg och Malmö uppstår det ju sällan såna situationer, då vägarna sällan har mer än en fil och väldigt lite trafik.

Har du varit i skåne? Kommer ihåg att jag var mitt i centrala stockhoöm och på huvudleden vid årsta terminalen så var det bara en fil Kändes som svalöv ungefär:hihi:

Emil_Helsingborg
2010-01-20, 08:29
Jag tycker finnen kan komma med sin Fox och få punka på E6S Hbg södra i höjd med råå ån så kan vi se hur glad han är av att sitta där ;)

229
2010-01-20, 09:48

Mindre städer om Göteborg? Va grundar du detta på? Dem flesta vägarna i och runt centrala GBG har minst 2 filer, ibland 3 eller 4.
Men om det va avenyn du menade så har du helt rätt, 1 fil åt varsitt håll med spårvagn emellan, hur lugnt som helst att fixa punkan....

Mäster
2010-01-20, 10:10
Är det första gången ni läser ett inlägg av "FINNEN"?
Han är ironins mästare, trodde att ni lärt Er det.

Finnen
2010-01-20, 11:15
Och lika underhållande är det varje gång, måste jag säga... Men jag ska göra som jag tänkte och lägga in det som signatur... annars blir det här uppenbarligen svårt...

Men men, min åsikt var i alla fall att jag personligen inte tycker att 400kr per år är så farligt för en vägassistans som innefattar hyrbil och täcker även för bränslestopp och punka. Det ger en viss trygghetskänsla och det är ju det som man oftast köper med en försäkring.

bil499-hbg
2010-01-20, 18:29
Är det första gången ni läser ett inlägg av "FINNEN"?
Han är ironins mästare, trodde att ni lärt Er det. klart jag förstod det!! att finnen skojade för det gör han ju om allt till skillnaden motpolen (landsmannen) kasper som alldrig skojar om det han skriver,,

plankan172
2010-01-20, 18:42
Jag tycker finnen kan komma med sin Fox och få punka på E6S Hbg södra i höjd med råå ån så kan vi se hur glad han är av att sitta där ;)

:party: :party: :party:

Skulle vilja se Finnen få punka mellan Sjöbo och Knivsåsen oxå...
Han blev nog tvungen att byte mer än bara blöjorna:hihi:
Fick själv soppatorsk där en gång och det var inte kul när bilarna kommer i 120 på denna 90 sträcka som är väl en av Skånes vägar som har bland dom högsta antalet dödsolyckor.

dieselmannen
2010-01-20, 19:38
Släpp Finnens tvångsbeteende och gå tillbaka till ämnet:smile:
Dom kunder som jag bärgar med olika assistansförsäkringar är jättenöjda med den produkten nästan oavsett vem som "har" den.
Jag tycker att det är en prisvärd produkt väl värd att satsa på!