Visa fullständig version : 17 årig kille Söker praktik plats!
Hej!
Jag har hängt här ett tag nu och tänkte kolla pratik:).
Jag är en pratglad och mkt arbetsvillig kille som söker en pratikplats:smile: .
Jag är 17år, fyller 18 i sommar och går andra året på transportutbildningen här i Sthlm.
Jag har åkt bärgare förut på en del andra pratiker och känner att det här är det jag vill göra och tkr det är jätte intressant yrke.
Jag bor i Täby men är flexibel runt om upp till Solna,Sollentuna och Kallhäll mm. Inte söder som stan. Kan börja från 4 på morgon om det skulle behövas och kan åka natt med, är van att gå upp tidigt. Jag är mest intresserad av att åka tungflak eller tungbärgare, tungbärgare är det ända jag inte har åkt, så det skulle vara kul:cool: .
Veckorna som det gäller om är v12 och v13.
Det var allt för mig, blev lite mkt text men ville få med allt:)
/Fredde.
Bärgningsbil 133
2010-02-14, 13:12
Kontakta Krages så får du kanske napp
Kontakta Krages så får du kanske napp
Jag testar, någon mer som vet nån:)?
dieselmannen
2010-02-15, 21:27
Du har uppenbarligen ett brinnande intresse av vårt yrke,kul att se bland dagens
Iphone-knappande generationsförlust!
Du skriver VAR du inte vill åka och VAD du inte vill göra,jag känner ingen åkare som har sådana kvalifikationer högst upp på listan över egenskaper dom letar efter..
I vår del av världen börjar vi tänka på att sprida solsken på vägnätet runt 07:00,en del börjar vid 06:00.
Enkel matematik är således att offra dig lite på kommunala färdmedel söderut så kan du fördubbla dina chanser då många bilar utgår söder om staden,inte så dumt tänkt eller hur?
Vidare så tycker jag att ett litet CV (Curriculum vitae) -levnadsteckning,snyggt presenterat och uppföljt av ett telefonsamtal höjer dina chanser betydligt när du skickar runt det till olika åkerier.
Engagera dig lite och ring runt,kommer inte berget till Mohammed så får du nog
se till att synas själv!
Eftersom du bumbar tråden så antar jag att du inte vadar i erbjudanden direkt?
Lycka till!
(mycket bra skrivet av herr tumlare)
Ytterligare ett tips, är att även om det på bilderna kan anses glamoröst att åka/köra tungbärgare så är det inte alltid så rart som bilderna vill visa.
Om du ska bli en bra (kunnig) bärgare, så börjar man med lätt för att få vettiga grunder att bygga vidare på.
Du har uppenbarligen ett brinnande intresse av vårt yrke,kul att se bland dagens
Iphone-knappande generationsförlust!
Du skriver VAR du inte vill åka och VAD du inte vill göra,jag känner ingen åkare som har sådana kvalifikationer högst upp på listan över egenskaper dom letar efter..
I vår del av världen börjar vi tänka på att sprida solsken på vägnätet runt 07:00,en del börjar vid 06:00.
Enkel matematik är således att offra dig lite på kommunala färdmedel söderut så kan du fördubbla dina chanser då många bilar utgår söder om staden,inte så dumt tänkt eller hur?
Vidare så tycker jag att ett litet CV (Curriculum vitae) -levnadsteckning,snyggt presenterat och uppföljt av ett telefonsamtal höjer dina chanser betydligt när du skickar runt det till olika åkerier.
Engagera dig lite och ring runt,kommer inte berget till Mohammed så får du nog
se till att synas själv!
Eftersom du bumbar tråden så antar jag att du inte vadar i erbjudanden direkt?
Lycka till!
Jag har vart osäker när alla börjar, men självklart så kan jag åka söder om stan också om det skulle vara så, jag är helt öppen förslag, jag har väldigt stor intresse för det här och gör vad som helst för en pratikplats. Så självklart så kan jag åka söderut, som du säger det finns bussar och tunnelbana/pendel mm, så självklart är jag mycket mer flexibel, men som sagt så har jag vart osäker med tider. Dem jag har åkt med innan har börjat runt 5-6.
Jag har mailat och ringt företag och fått positiva och negativa svar, därför vänder jag mig till er, för ni kanske är mer intresserade och ser mer vad man vill:) och det hänger mycket människor här som man inte kanske visste innan och kanske kan övertala chefen som kanske har nekat innan.
Nu blev den en lång text här:crazya: .
Men om ni vet åkerier som jag kan kontakta, så ett lite frö, som jag kan odla vidare till något bra:).
Ytterligare ett tips, är att även om det på bilderna kan anses glamoröst att åka/köra tungbärgare så är det inte alltid så rart som bilderna vill visa.
Om du ska bli en bra (kunnig) bärgare, så börjar man med lätt för att få vettiga grunder att bygga vidare på.
Jag har åkt 2axlad bärgare och 4axlad tungflak, lite mer 2axlat, men känner att jag vill köra tung, men som du säger man vill ha så mkt kött på bena som möjligt. Men just nu vill jag testa lite mer här i tvåan och sen i trean, åka kanske mer 2axlat så man lär sig mkt som man kan bygga vidare och bli en bra bärgare som du,dieselmannen och mkt andra här på forumet:).
Har kollat lite med företag här i veckorna, men ingen har svarat.
Så då vänder jag mig till er förare igen och kollar om nån vill ha en pratikant.
Somsagt jag har åkt bärgare förut och vill gärna fortsätta med det och jag är väldigt flexibel:).
Tack för mig.
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.