handdator

Visa fullständig version : Lodbrok på dom sju haven

Lulebjörnen
2005-10-15, 01:01
Columbus navigerade oxå fel men han upptäckte iaf Amerika.
Här upptäckte man Essingebron...med känt resultat...
Det är väl inte speciellt svårnavigerade vatten, det finns väl en del kända landmärken att sikta efter...så att man har en ungefärlig uppfattning var man är...
Navigerade man efter telefonkatalogen, eller vad hände...egentligen?
Och hur fyller man i skadeanmälan efteråt?

Mäster
2005-10-15, 07:07
Columbus navigerade oxå fel men han upptäckte iaf Amerika.
Här upptäckte man Essingebron...med känt resultat...
Det är väl inte speciellt svårnavigerade vatten, det finns väl en del kända landmärken att sikta efter...så att man har en ungefärlig uppfattning var man är...
Navigerade man efter telefonkatalogen, eller vad hände...egentligen?
Och hur fyller man i skadeanmälan efteråt?
*s* Jaa du. På nyheterna sa dom att man visserligen felbedömt höjden men att ingen egentligen gjort något fel.(till skillnad från Lodbrock153 som inte navigerade fel utan navigerade för fort).

Bärgarn 139
2005-10-15, 10:43
Enligt Ingenjörerna på plats så sa de att om sprickorna är så djupa som de tror så kommer det ta flera år innan Essingeleden öppnas igen får då måste man lyfta ner bron, gjuta om den och upp med den igen. Så länge blir det 2 filer åt varje håll på det som förut var södergående.

Vad händer med biltullarna om det blir som ovan????De kan väl inte genomföra det då???? Kan det ha varit ett beställningsjobb för att slippa vägtullar????

Mäster
2005-10-15, 11:45
Enligt Ingenjörerna på plats så sa de att om sprickorna är så djupa som de tror så kommer det ta flera år innan Essingeleden öppnas igen får då måste man lyfta ner bron, gjuta om den och upp med den igen. Så länge blir det 2 filer åt varje håll på det som förut var södergående.

Vad händer med biltullarna om det blir som ovan????De kan väl inte genomföra det då???? Kan det ha varit ett beställningsjobb för att slippa vägtullar????

Varför skulle vägtullarna stoppas? Nu blir det ju ännu mer pengar till stadskassan/Bryssel.
Född fri , skattad till döds. så känns det med tullarna :thumbd:

falcken5
2005-10-15, 12:08

det verkar inte blivit nå större skador i morse öppnade dom två körfält norrut..
nu ska dom spackla sprickorna och vänta några dagar för att se om det spricker igen...så ligger det till..

dieselmannen
2005-10-15, 12:31
tänk att få spänna fast allas vår favorit-billström längst där uppe osså full fart framåt......

Bärgarn 139
2005-10-15, 14:52
Vad tråkigt, då överdrev de igår då. Som vanligt..... Ställ till kaos och sen ... ups.. det var inte så farligt...

Mäster
2005-10-15, 15:33
Jag lyssade på ra-sthlm när de interjuvade nån på sthlm hamn som äger pråmen.
journalisten var orolig för vem som skulle stå för skadorna på pråmen, Vem som skulle stå för skadorna på bron och ev.skadestånd till bilisterna/skattebetalarna kom aldrig på tal.
Är det bara jag som undrar?

Hornet
2005-10-15, 16:47
Vad tråkigt, då överdrev de igår då. Som vanligt..... Ställ till kaos och sen ... ups.. det var inte så farligt...
Ja det känns som dom alltid förstorar upp alltting sen så var det inte så farligt

brk184
2005-10-15, 17:07
det verkar inte blivit nå större skador i morse öppnade dom två körfält norrut..
nu ska dom spackla sprickorna och vänta några dagar för att se om det spricker igen...så ligger det till..
Spackla igen sprickorna gör dom ju bara för att se hur bron rör sig när dom släpper på trafik igen, inte för att laga dom. Man spacklar knappast igen ett gäng sprickor med plasticpadding-liknande spackel å kallar det för en permanent reparation för isåfall åker jag hellre genom biltullarna om jag ska från söder till norr el. tvärtom

Trackern
2005-10-15, 20:47
Spackla igen sprickorna gör dom ju bara för att se hur bron rör sig när dom släpper på trafik igen, inte för att laga dom. Man spacklar knappast igen ett gäng sprickor med plasticpadding-liknande spackel å kallar det för en permanent reparation för isåfall åker jag hellre genom biltullarna om jag ska från söder till norr el. tvärtom

jade jade jade, jag vet att du är en spackeltorsk 84:an..... vi som sett 184 vet att den är uppbyggd på på Plastic Padding...

falcken5
2005-10-18, 20:36

ja det var väl det jag skrev.. :confused2

birason
2005-10-19, 00:00
fegis :hihi: själv e jag för snål, följer hellre med när bron rasar :eek: