Visa fullständig version : bärgning av spårvang
the0fiskis
2010-02-21, 00:24
http://www.sparvagssallskapet.se/forum/viewtopic.php?f=17&t=29920
en fårga var gör en bärnings ledare? har aldrig sett förut
(det är inte jag som har tagit bilderna)
LarsChevelle66
2010-02-21, 00:44
http://www.sparvagssallskapet.se/forum/viewtopic.php?f=17&t=29920
en fårga var gör en bärnings ledare? har aldrig sett förut
Jag antar att bärgningsledaren jobbar för spårvagnsbolaget. Vi inom TBT(vi som har hand om servicen på Stockholms tunnelbanevagnar) har en bärgningsjour som består av 1 bärgningsledare som har ansvar för arbetet och 2 vanliga killar som hjälper till.
the0fiskis
2010-02-21, 01:55
tackar för svar :thumbup:
dieselmannen
2010-02-21, 08:26
Härliga bilder i det reportaget:thumbup:
En gång i tiden hade SL en bärgningsvagn som var stationerad på Nybodadepån.
Utrustad för tunnelbanebärgning hämtades den av Tungbärgare från Bärgningskåren och drogs ut till skadeplats där SL:s bärgningsgrupp mötte upp.
Påfallande ofta hände urspårningarna i depå-områdena,men jag minns en gång när 2 tåg stack samtidigt från Liljeholmen mot Hornstull och slog i hop inne i tunneln strax norr om Liljeholmens perrong.(Snacket gick om att det ena tåget kördes av en rookie som gasade järnet för att köra om det andra tåget..)
För övrigt det enda stället det sas att det gick att göra så på den tiden.
Nåväl,bärgningsvagnen drogs till bron över spårområdet (där tvärbanan går idag) och lyftes ner på perrongen med mobilkran. En annorlunda bärgning som drog mycket publik (eftersom all trafik stod still).
Lars,det vore kul med lite bilder från er verksamhet idag:thumbup:
alternativ
http://www.youtube.com/watch?v=4_WsxWVc9eo
:yesnod:
Ole:smile:
Den här tråden handlar inte om våran säkerhet.
LarsChevelle66
2010-02-21, 21:39
Härliga bilder i det reportaget:thumbup:
En gång i tiden hade SL en bärgningsvagn som var stationerad på Nybodadepån.
Utrustad för tunnelbanebärgning hämtades den av Tungbärgare från Bärgningskåren och drogs ut till skadeplats där SL:s bärgningsgrupp mötte upp.
Påfallande ofta hände urspårningarna i depå-områdena,men jag minns en gång när 2 tåg stack samtidigt från Liljeholmen mot Hornstull och slog i hop inne i tunneln strax norr om Liljeholmens perrong.(Snacket gick om att det ena tåget kördes av en rookie som gasade järnet för att köra om det andra tåget..)
För övrigt det enda stället det sas att det gick att göra så på den tiden.
Nåväl,bärgningsvagnen drogs till bron över spårområdet (där tvärbanan går idag) och lyftes ner på perrongen med mobilkran. En annorlunda bärgning som drog mycket publik (eftersom all trafik stod still).
Lars,det vore kul med lite bilder från er verksamhet idag:thumbup:
Jag har lagt ut bilder både på våra 2 bilar och några urspårningar...får väl se om jag kan lägga ut fler...har massor av bilder på jobbdatorn.
the0fiskis
2010-02-21, 21:48
Jag har lagt ut bilder både på våra 2 bilar och några urspårningar...får väl se om jag kan lägga ut fler...har massor av bilder på jobbdatorn.
hoppas du gör det :party:
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.