handdator

Visa fullständig version : kostsamt vägarbete i natt

dieselmannen
2005-10-19, 10:19
Igår var jag två svängar ner till E4 mellan slagsta/hallunda där vägverket lägger ny "bullerasfalt" som sägs dämpa trafikbullret.mitt i fräsningen av den gamla vägbanan så får ett antal bilar punktering när dom kör över skarvarna.
Först på tur är en kille med en ny AMG 55:a.
Hans höger fram exploderade och när jag kom dit stod han och mös med ett
gaysigt "tire repairkit" ihanden. Ni vet:en burk sprey och en liten kompressor :thumbup:
Hans åsikter om tyska ingenjörer värmde upp den kyliga kvällen må jag säga!
En timme var det dags igen,då stod det en 900 aero på exakt samma ställe tillsammans med en v70 och två japsbilar.
Saab-ägaren hade platt runt om,men trodde först att det bara var två som gått,så han tog t-banan hem till axelsberg och tog med två vinterdäck tillbaka
på t-banan till hallunda...
klockan var rätt mycket när jag kom och hjälpte honom...
Totalt sett en dyr asfalteringskväll för alla inblandade parter :eek:

Simon
2005-10-19, 14:50
Vem blir det som i slut ändan får stå för kostnaderna? Är det man själv eller har man någon möjlighet att få ersättning från gatukontoret ?

//Simon

Trackern
2005-10-19, 18:23
Igår var jag två svängar ner till E4 mellan slagsta/hallunda där vägverket lägger ny "bullerasfalt" som sägs dämpa trafikbullret.mitt i fräsningen av den gamla vägbanan så får ett antal bilar punktering när dom kör över skarvarna.
Först på tur är en kille med en ny AMG 55:a.
Hans höger fram exploderade och när jag kom dit stod han och mös med ett
gaysigt "tire repairkit" ihanden. Ni vet:en burk sprey och en liten kompressor :thumbup:
Hans åsikter om tyska ingenjörer värmde upp den kyliga kvällen må jag säga!
En timme var det dags igen,då stod det en 900 aero på exakt samma ställe tillsammans med en v70 och två japsbilar.
Saab-ägaren hade platt runt om,men trodde först att det bara var två som gått,så han tog t-banan hem till axelsberg och tog med två vinterdäck tillbaka
på t-banan till hallunda...
klockan var rätt mycket när jag kom och hjälpte honom...
Totalt sett en dyr asfalteringskväll för alla inblandade parter :eek:

Kan våra vänner inom värdetransport-sprängarnäringen vara inblandade i asfalteringen? Dom slipper ju bocka armeringsjärn nätterna i ända....

Frågan är som sagt vem som ska dega eländet....

Lulebjörnen
2005-10-23, 18:51
Varför fick alla bilarna punka? Hade det lossnat vassa grejer från det här fräshjulet som dom river upp den gamla asfalten med? Var inte arbetsplatsen uppskyltad med hastighetsnedsättning och varning för hög asfaltkant? För det var väl ändå vägverket som utförde jobbet? :confused2
Det brukar ju i normala fall vara svårt att missa att ett större vägarbete pågår...i synnerhet på en tättrafikerad motorväg :rolleyes: ...

Hornet
2005-10-23, 19:47
Vet att vi hämtade två trafikolyckor där också en som voltade när han körde ner i spåret som dom fräst

Trackern
2005-10-24, 11:28
Skönt att man inte jobbar på SÅAB längre... =)

dieselmannen
2005-10-24, 19:25
näe då skulle väl fittjabron vara upp och ner vid det här laget......