handdator

Visa fullständig version : Finsk yoga

birason
2005-10-22, 21:06
tja, nån form av "avslappningsövning" e de ju helt klart :hihi:

Mäster
2005-10-23, 09:39
Du stiger i aktning bira.
Det var länge sen jag skrattade så gott
Dagen är räddad TACK

dieselmannen
2005-10-24, 18:20
Ahh den där gamla bilden!Det hela utspelar sig på den tiden vi just hade börjat att köra på rätt sida av vägen(näe inte som fikusarna i england)
Björnen och jag jobbade med produktutveckling av köksstolar på ikea..
skämt o sido alla vet väl att alkohol och dieselmannen inte hör ihop va!!
så 9180 den gliringen gick inte hem vem du nu är??
Dock kan jag lätta lite på dimman från den kvällen premiärfyllan intogs,så sätt er bekvämt tillrätta gott folk:

man var i den mogna fjortonårsåldern och hade organiserat en flarra explodunder från farsans barskåp(vaket va) jag och polaren gled diskret in på den gamla anrika nu saligen insomnade porrbion Woodstock på Birger Jarlsgatan..
inne i mörkret halsades täckjacksjummen vodka till tonerna av fäbojäntans berömda näverlur(ni som har sett den gör vågen nu....)
att halsa brännvin har sina egenheter vet ni säkert och jag lärde mig det den hårda vägen den kvällen:FÖRDRÖJD SPRÄNGVERKAN
Det mesta är sedan höljt i dunkel men fragmatiska ångestfyllda minnen kommer krypande:snygga snöänglar i humlegården,en perfekt lagd fyra årstider mitt på norrmalmstorg,en skön bussresa till skuru/nacka,och så tadam tata:kvällens paradnummer ett:kommer på att en promenad på räcket över skurubron skulle skingra dimman lite..trillar givetvis mitt på bron,men får smaka cykelbana istället för packis 35 meter nedanför.allltid något! svänger ner på sockenvägen för att så lätt närma sig polarens hus.
Då kommer snilleblixt nummer två: ett snabbt bryt på kvarterskiosken för att fixa tuggummi så att inte polarens föräldrar ska märka något slutar nästan i baksätet på en polisbil.ganska så cool va? kvällen slutar under ett skrivbord i arbetsrummet med en hink som gosedjur,och pappa drar fram min leriga lekamen morgonen efter..Ridå!
Höll en lååååååååååååååååg profil den vintern kan jag meddela.

Lulebjörnen
2005-10-24, 23:44
Ikea :biglaugh: :biglaugh: :biglaugh: ...trodde att man var hyfsad på att tolka bilder...men man är tvåa :biglaugh:...å på att skriva oxå :biglaugh:

Fäbojäntan med näverluren ja...hon hade man nästan glömt...nu blir man riktigt nostalgisk...
Minns inte vad kassetterna hette till dom här första toppmatade videobandarna...men där tutade jäntan i sin lur dygnet runt när man var i den där åldern...det var nog hon som la grunden till "instinkten" :hihi: