handdator

Visa fullständig version : Norrman med 242a

Mäster
2005-10-30, 23:24
Den här story är inte fullt lika gammal som mina andra.
Den är väl typ 8-9 år bara.
hursom, jag fick en kund som stog vid Väsby station vars volvo bara hade stannat.
När jag kom fram såg jag ingen volvo, däremot stog det en kille på busstorget och vinkade. jodå det var min kund
Hej var är bilen?
-Jag vet inte, svarar han på norska.
-Ok Hur kom du hit då?
-Först liftade jag en bit och sen tog jag bussen.
-okej, Vart kom du ifrån och vart var du på väg?
-Jag kommer ifrån Gröndal och jag ska till Jakobsberg, men jag svängde nog fel någonstans.
-ja det må jag säga.

PLIKTEN KALLAR
jag fortsätter sen

Jag loggade in och skrev hela historien , det tog nästan en timme, när jag klickar på "spara ändringar" har jag blivit utloggad och allt jag skrivit är borta. JIIPPI!

birason
2005-10-31, 06:40
visst e de här me "dator-teknik" alldeles underbart, inte vill man slå sönder grejjerna mellan varven??

dieselmannen
2005-10-31, 07:54
:hihi:Jag har en kompis som jobbar på Eniro.se.Han tycker att det är skönt att du inte jobbar med att redigera telefonkataloger.. :hihi: :hihi:

Mäster
2005-10-31, 11:55
Nya friska takter
HÄR fortsätter "Norrman med 242a"
Vi var alltså överens att han kört fel nånstans mellan Gröndal och Jakobsberg.
Tror du att du skulle känna igen dig om vi åker tillaka samma väg som du kom?
Föresten vet du vilken buss du kom med?
Jo det visste han
-En röd ,men han trodde nog att han skulle känna igen sig, så han kliver in i bärgarn, han såg inte speciellt solid ut så jag frågade: Har du några pengar?
-Ja pengar är inget problem säger han och klappar sig på bakfickan, efter 2-300 meter säger han -Nä nu känner jag inte igen mig längre, och då är vi på centralvägen där ALLA busslinjer går
-Okej, Har du ingen aning? Hur såg det ut där bilen stannade? någon vägskylt eller vadsomhelst.
-Boll! Det stog nånting om boll på en skylt.
jag funderade lite.
Boll, boll, boll plan, bollstanäs! kan det ha stått bollstanäs?
Jodå kanske svarade norrmannen tvekande.
Vi åkte till KOM köpcentrum i Rotebro, där står det bollstanäs på en skylt.
När vi kom fram:
-Här har jag aldrig varit förut, det ska nog vara ängar och åkrar mera.
Jaha bort till andra sidan bollstanäs,till Frestavägen och Där stog en av de sunkigaste 242or jag sett.
Bilen var strömlös.
När jag lyfter på huven följer hela med, så norrmannen får stå och hålla huven medans jag drar en ny jordkabel, den gammla var söngerärgad.
Jag får liv i rishögen och det är dags att betala.
Jag kommer inte ihåg vad taxan var, men Norrmannen som hävdat att "pengar var inget problem" var 400 kr kort.
Han ville bestämma någon tid och plats där vi kunde mötas senare för mer pengar var på väg från Norge.
Jag tog adressen till hans jobb och sa
-Jag kommer förbi ditt jobb i morgon så får du betala resten då
- Okej, men hur kommer jag till jakobsberg härifrån nu då?
Enkelt, du kör bara rakt fram tills du kommer till en stoppskylt då svänger du höger och sen fortsätter tills du är i jakobsberg.
Alla verkade inte hemma så jag förtydligade:
-Rakt fram, förbi rödlysen, rakt igenom en rondell, rakt fram förbi flera rödlysen ända till
du kommer till en STOPPSKYLT, Där svänger du höger (stäketleden för er som hittar)
Fortsätter nästan en mil så är du i Jakobsberg
Historien kunde vara slut här, Men ikke
Jag körde bakom kunden mot bebyggelsen och när vi kom till glädjen och rondellen vart det nog för mycke för våran stackars norrman, på med blinkers och ut på E4an mot arlanda. Jag skrattade så jag fick ont i magen.
Dan efter var jag förbi hans jobb, han tyckte att min vägbeskrivning var lite fel, men att någon i Knivsta hade hjälpt honom komma rätt och några pengar från Norge hade inte kommit ÄN.
Jag hade givit upp penga-biten, men ett par dar dar senare är jag i närheten igen, så jag svänger förbi igen. När han får syn på mig springer han in i manskapsboden, jag blir förbannad och följer efter,därinne sitter han bakom sina jobbarkompisar och säger att an inte har några pengar. En storvuxen byggare reser sig och undrar vad fan jag håller på med. Jag förklarar snabbt läget, då vänder sig byggarn mot norrmannen och säger att han måste ju pröjsa bärgarn. Norrmannen går in till nån form av förman och ber om ett förskott på 500. När jag får pengen stoppar jag den i ficka och säger till norrmannen
- det är jämt så, när han håller fram sin hand för växel.