handdator

Visa fullständig version : Datorn hänger sig

birason
2005-11-02, 22:39
Har fått indikationer från flera håll nu, så det är inte bara min dator som hänger sig, detta händer (för min del) dessutom bara vid sändning av pm, inte vid inlägg i forumet.

Har detta kanske även hänt DIG??
Eller är det trots allt min burk som det är fel på? :confused2

Trackern
2005-11-03, 14:58
Har fått indikationer från flera håll nu, så det är inte bara min dator som hänger sig, detta händer (för min del) dessutom bara vid sändning av pm, inte vid inlägg i forumet.

Min dator har också hängt sig.... jag kom på den smusslandes på andra sidor än sos-stockholm.se och konfronterade den med det.....svaret blev att datorn hängde sig.... ensamt och brutalt...

Lulebjörnen
2005-11-05, 09:51

"Programmet svarar inte" brukar det komma upp på skärmen när man sänder pm och det händer både på jobbdatorn och hemma.
Enda sättet att att komma upp ur diket är Ctrl+Alt+Delete och då är ju mästerverket man nyss skrivit borta :angry: ...för sparat har man ju inte :depressed ...sånt är för veklingar :screama: ...

birason
2005-11-05, 10:57
"Programmet svarar inte" brukar det komma upp på skärmen när man sänder pm och det händer både på jobbdatorn och hemma.
Enda sättet att att komma upp ur diket är Ctrl+Alt+Delete och då är ju mästerverket man nyss skrivit borta :angry: ...för sparat har man ju inte :depressed ...sånt är för veklingar :screama: ...

Ja just "Programmet svarar inte", och bara vid pm, varför?? Någon?

// Numera vekling :blush:

Mäster
2005-11-05, 11:01
Ja just "Programmet svarar inte", och bara vid pm, varför?? Någon?

// Numera vekling :blush:
Programet svarar inte, Det får jag när jag i bakgrunden kör något P2P program som tar upp all utgående bandbredd.
Ligger ni ochså och fultankar, så stäng ner det programet en stund.

Nitrous
2005-11-07, 13:05
Forumet kan inte få en dator att hänga sig.
Att explorer hänger sig eller åtminstone slutar svara (Not Responding) kan ha och göra med ifall den mår dåligt av den php kod som skickas.
Tror dock att detta är mer ett lokalt dator-problem.

Har ni senaste servicepack och updates från windows?
Har ni prövat att köra med Firefox?

birason
2005-11-07, 22:31
Updates??
Firefox??
Servicepack??

Äh, jag ska byta dator i dagarna, så den här får "gå hårt" nu!

För övrigt så var just detta svar rätt väntat, att det är ett "lokalt datorproblem".