handdator

Visa fullständig version : Lärling ?

Tobias Kuru
2010-10-16, 10:56
Är inne i tankarna att lära mig yrket och är villig att följa med någon mer erfaren bärgare för att lära mig yrket under några dagar eller helger för att se om det jag tror stämmer med verkligheten av vad ni vet ?

Är 35+are bosatt i Södertälje.

Har arbetat lite över 10 år som lagernisse med truckkörning inom bemmaning och har alltid en inställning till att göra en bra dag på jobbet.

Har man inte en bra inställning till det man gör är det ingen ide att ens försöka anser jag.

Latsbilsutbildad med CE ADR YKB
Halvårserfarenhet som chafför.

Har tidigare haft tankarna inne som bärgare men dock så hade jag bara B kort på den tiden och kom inte in i branchen. Nu har jag blivigt lite äldre och visar och kanske klokare.

Bärgar yrket verkar vara en speciell branch och även de människor som arbetar inom denna del kräver väl stressvana, påhittighet, god social kompetens ? Tror jag passar in men det kan bara en erfaren bärgare avslöja.

Vad jag tror kommer räcker långt men man ska alltid lita på de äldre och visare.

Det var många som myntade uttrycket att man arbetar inte som bäragre man har det som livsstil, stämmer även bra på lastbilschafförer och jag trivs med livsstilen men är dock hungrig efter nya erfarenheter.

Tobias

" ps. Tack Diselmannen "

Kottsson
2010-10-16, 12:20
:thumbup: :yesnod: Rekommenderas!

the0fiskis
2010-10-16, 13:47
det vanliga prata med dom i ditt närområde
rekomderas tycker jag med, bästa är testa och kolla om det passar än eller inte :)