handdator

Visa fullständig version : Bromsljus

Dalton
2010-10-25, 21:45
Ni som har varit med länge och kan mer än mig kanske kan svara på detta. Det åkte precis förbi en 2 axlad dragare med trailer. Hann tyvärr ej se vilket märke det var. Det konstiga med den var att var gång den växlade, lät som en opticruse, så blinkade bromsljuset till men bara på bilen inte på trailern. Gör dom det alltid eller var det något fel på den?

bil499-hbg
2010-10-26, 07:07
Ni som har varit med länge och kan mer än mig kanske kan svara på detta. Det åkte precis förbi en 2 axlad dragare med trailer. Hann tyvärr ej se vilket märke det var. Det konstiga med den var att var gång den växlade, lät som en opticruse, så blinkade bromsljuset till men bara på bilen inte på trailern. Gör dom det alltid eller var det något fel på den? när jag kör 470 så har jag retardern på steg 3! för då jag släper gaspedalen helt så bromsar den automatiskt och bromsljuset tänds då med, 470 har opticruise

Dalton
2010-10-27, 09:14
Okej då har man lärt sig det. Alltid kul att lära sig nya saker. Tack. Problemet var att jag glömde skriva att det var under acceleration upp i registret som det hände. Det var det jag tyckte var konstigt.