handdator

Visa fullständig version : Nu blir man säkert poppis haha

Tomas
2011-01-22, 02:53
Jag har följt den senaste tidens TV debatt och andra lokala inslag om bärgarnas situation i detta land !!

Det man kanske hänger upp sig på är att i repotagen är att..förutom färg på våra varningsljus är att vi endast får köra 40 km/h med bil i grind.
Jag ligger oftast och pendlar mellan 60 och under körkorts gräns, beroende på vad man har för bil i grind och hur den bilen uppför sig.
Som jag har upplevt det hela och förmodligen majoriteten av den bilburna befolkningen, har blivit passerad ofta av bärgare med bil på flak och i grind...och dom gör runt 100 och lite till på motorväg :confused2 .

Visst företagaren i reportaget såg nog hellre till nya fräscha kunder (jag följer alltid lagen) än bärgarnas situation , it´s all about the money...screw the rest......
Så nästa gång du uttalar dig kanske du ska tänka på att det finns en väldig massa människor som utövar samma yrke som du.
Spelar ingen roll vem du jobbar för, men wtf du kör by the rules...yeah sure..

Så går det nån idiot ut och säger..nä va fan vi får fan agera bromsklossar eftersom vi bara får göra 40.
Kanske hade varit bättre och sagt...som bärgare med bil i grind får vi oftast bryta mot lagen för att inte hindra trafiken...
Men det är bara min åsikt...och jag jobbar ofta med liten bil på lååånga transport stäckor.
Hur man bildar opinion i media..men va fan gör det på rätt sätt, vi börjar ju ändå lessna ordentligt på hur vi har det som bärgare

bil499-hbg
2011-01-22, 06:56
:goodwork: :thumbup: Jag har följt den senaste tidens TV debatt och andra lokala inslag om bärgarnas situation i detta land !!

Det man kanske hänger upp sig på är att i repotagen är att..förutom färg på våra varningsljus är att vi endast får köra 40 km/h med bil i grind.
Jag ligger oftast och pendlar mellan 60 och under körkorts gräns, beroende på vad man har för bil i grind och hur den bilen uppför sig.
Som jag har upplevt det hela och förmodligen majoriteten av den bilburna befolkningen, har blivit passerad ofta av bärgare med bil på flak och i grind...och dom gör runt 100 och lite till på motorväg :confused2 .

Visst företagaren i reportaget såg nog hellre till nya fräscha kunder (jag följer alltid lagen) än bärgarnas situation , it´s all about the money...screw the rest......
Så nästa gång du uttalar dig kanske du ska tänka på att det finns en väldig massa människor som utövar samma yrke som du.

Så går det nån idiot ut och säger..nä va fan vi får fan agera bromsklossar eftersom vi bara får göra 40.
Kanske hade varit bättre och sagt...som bärgare med bil i grind får vi oftast bryta mot lagen för att inte hindra trafiken...
Men det är bara min åsikt...och jag jobbar ofta med liten bil på lååånga transport stäckor.
Hur man bildar opinion i media..men va fan gör det på rätt sätt, vi börjar ju ändå lessna ordentligt på hur vi har det som bärgare

eXtrinity
2011-01-22, 09:53
Skicka ett mejl till dom som gör repotagen och be dom gräva fram sanningen då den uppenbarligen inte kommer fram. Hörde på en snubbe som jag mycket väl vet vem det är och han snackade skit nåt så förbannat.

Det är ju dom vi nu kallar för nya/blivande kunder som GARANTERAT kör för fort förbi oss när vi står och jobbar så varför ska vi värna om dom? Det är att jämföra med att jag kör förbi dom i 90 några centimeter bredvid dom och då skulle dom aldrig anlita oss som bärgare för att vi kör som galningar. Nej jag skulle inte ta i deras bil om jag kände igen den heller för den delen.

Bärgningsbil 133
2011-01-22, 21:11
Okej. Är det fel att försöka få upp hastigheten så att vi får köra snabbare? Det är inte rätt sätt att säga visst fan kör alla för fort för det är inte sanningen...

eXtrinity
2011-01-22, 21:46
Min kollega fick böter för att han åkte med upphängd lastbil i 60 på 120-väg. Polisen godtog inte förklaringen att han ville minimera risken för kollision och totalt kaos mitt i rusningstrafiken. Sunt förnuft och lite överseende hade ju inte skadat av våra kära konstaplar. Dom skulle ha löneavdrag för att stoppa en bärgare och ens PÅTALA en sådan grej.

Dom ville även bötfälla för att han inte hade bälte på sig men dom visste minsann inte att man inte behöver ha bälte i en lastbil av årgång 1983.

Falck norrland
2011-01-22, 23:43
Vet en kollega som körde 76km/h med bil i grinden och vart av med lappen.
Poliserna ifrågasatt även om han fick köra på motorvägen med bärgaren, hur ska vi då göra vid en krock på motorvägen :fou:

Dom har även alla uppdrag åt polisen på den orten.

Visst är det fel att köra för fort, men med dom bilar o redskap vi har idag så tycker jag att vi borde få hålla 70km/h.

Kanske borde vi ställa bärgarna åt sidan i 1-2 dygn och se om någon vill lyssna på oss sen. :thumbup:
Man ska inte behöva känna sig som självmordskandidat när man ska ut o jobba.

brk184
2011-01-23, 01:05
Kanske borde vi ställa bärgarna åt sidan i 1-2 dygn och se om någon vill lyssna på oss sen. :thumbup:

Eller så kanske alla bärgare skulle hålla 40 i en månad så kanske folk skulle reagera!

I övrigt tycker jag att det var ett bra inslag som sändes på SVT.

Nr1
2011-01-23, 08:07
Det är väll upp till var och en hur fort man skall köra? Kör man över 40 och blir stoppad så får man väll skylla sig själv? Känns ju lite konstigt att gnälla på polisen för att de gör sitt jobb?

Emil_Helsingborg
2011-01-23, 10:21
Jag har följt den senaste tidens TV debatt och andra lokala inslag om bärgarnas situation i detta land !!

Håller med dig till full Tomas! Och jag ser till mig själv som på motorväg eller större riksväg så brukar jag hålla mellan 60-70kmh när allt i säkerhet är uppfyllt annars ligger jag runt 50kmh, VÄLDIGT sällan man kan ligga på 40kmh för då blir man kastrerad av alla medtrafikanter speciellt på E6:an i rusningstrafik. Kan ge en dubbelmorals historia om en MC polis som stannade mig för att han tyckte jag körde försakta med Toyotan med last på motorvägen (E4an), han tyckte jag skulle öka till 60-70 och starta varningsblinkers på hängande bilen och mitt rotorljus......När jag blev stoppad låg jag på 45kmh med en TOTAL skrotad BMW 1 serie som var klippt både här och där....

F.K 1
2011-01-23, 10:49
Vet en kollega som körde 76km/h med bil i grinden och vart av med lappen.
Poliserna ifrågasatt även om han fick köra på motorvägen med bärgaren, hur ska vi då göra vid en krock på motorvägen :fou:

Dom har även alla uppdrag åt polisen på den orten.

Visst är det fel att köra för fort, men med dom bilar o redskap vi har idag så tycker jag att vi borde få hålla 70km/h.

Man ska inte behöva känna sig som självmordskandidat när man ska ut o jobba.

1-2 dygn? Nej fan ställ alla bärgningsbilar i sverige en hel vecka, då får vi både upp priserna och våran hastighet vid bärgning i grind, vidare får vi nog med rött varningsljus samt tma-bil vid bärgning på motorväg också.

niva_mats
2011-01-23, 11:01
Det finns en lagtext och den finns där av en anledning.
VI är skyldiga att följe denna oavsett vad vi tycker om den och får ta konsekvensen om vi inte följer reglerna.
Och polisen finns där för att göra sitt jobb.

Jag håller dock med att man borde jobba för att få upp hastigheten när man kör med bil i grind.
Men det är fel väg att köra för fort.
I stället skall man påvisa att med rätt lastsäkring så är riskerna minimala för olyckor.
Finns det statistik på förekomsten av olyckor i samband med grindtransporter så är det ett starkt argument för/ eller emot en hastighetsökning.

Det rimmar även dåligt att bärgare bryter mot lagen i ena stunden för att sedan kräva hårdare regler för övriga bilister i samband med vårt arbete på vägen.

__kasper
2011-01-23, 12:48
I Finland:
Tungbärgning 60km/h så som en trailer utan bromms.
Lättbärgning, enligt hastighetsbegränsningar dvs max hastighet 80km/h.

Polisen bryr sig inte om hastigheten, som tur. Vid en lång köra kör jag nog 80km/h om det bara är tryggt. Dvs tungbärgning.

Bärgningsbil 133
2011-01-23, 14:09
Min kollega fick böter för att han åkte med upphängd lastbil i 60 på 120-väg. Polisen godtog inte förklaringen att han ville minimera risken för kollision och totalt kaos mitt i rusningstrafiken. Sunt förnuft och lite överseende hade ju inte skadat av våra kära konstaplar. Dom skulle ha löneavdrag för att stoppa en bärgare och ens PÅTALA en sådan grej.

Dom ville även bötfälla för att han inte hade bälte på sig men dom visste minsann inte att man inte behöver ha bälte i en lastbil av årgång 1983.

Och polisen gjorde rätt.
Kör man fortare så är det barabatt gilla läget om man får böter. Rätt är rätt och fel är fel.

_swede_
2011-01-23, 16:18
Och polisen gjorde rätt.
Kör man fortare så är det barabatt gilla läget om man får böter. Rätt är rätt och fel är fel.

Rätt och rätt, en polisman/kvinna har alltid rätten att göra en personlig bedömning av situationen och istället för att utfärda en ordningsbot på plats låta åklagaren avgöra om en ordningsbot skall utfärdas eller om man får en s.k rapporteftergift.

http://www.polisen.se/Global/www%20och%20Intrapolis/FAP/FAP261_1_RPSFS2005_5.pdf

En polis bör på grundval av gjorda iakttagelser, den misstänktes berättelse och övriga omständigheter bedöma om det finns förutsättningar att utfärda föreläggande av ordningsbot. Den misstänkte bör
tillfrågas hur han ställer sig till frågan om godkännande innan föreläggandet skrivs ut.
Vissa av de brott för vilka föreläggande av ordningsbot kan utfärdas blir ibland med hänsyn till omständigheterna i det enskilda fallet
att bedöma som vårdslöshet i trafik eller annat brott mot lagen (1951:649) om straff för vissa trafikbrott.
Även i andra fall kan gärningen innehålla försvårande omständigheter. Om en polis gör bedömningen att så är fallet, bör ärendet rapporteras till åklagare. Att
förseelsen omfattas av ordningsbotssystemet utgör inget hinder för
att meddela rapporteftergift.
Bötesbeloppen i ordningsbotssystemet har bestämts utan att hänsyn
till den misstänktes ålder, ekonomiska förhållanden, intellektuella
förmåga m.m. kunnat beaktas.
Särskilt vid höga bötesbelopp kan omständigheter av detta slag ibland motivera ett lägre straff än vad som
fastställts för normalfallet. Om en polis finner att omständigheterna
talar för att en lindrigare bedömning kan göras, bör inte något föreläggande utfärdas. I stället upprättas en rapport till åklagaren, där polisen anger de omständigheter som medför att åklagaren bör göra en
särskild prövning.

Läste även att en polisman/kvinna kan vid en hastighetsöverträdelse istället för ordningsbot ge ut en varning till föraren om trafiksituationen/fortkörningen inte varit på något sätt en trafikfara för andra trafikanter. Men tyvärr hittar jag inte den författningen just nu :(

Så det finns lagrum för poliser att spela på, men det kanske är enklare att bara skriva ut böter på plats?

_swede_
2011-01-23, 16:37
Här kan ni läsa om rapporteftergift som en polis också kan göra:

http://www.polisen.se/Global/www%20och%20Intrapolis/FAP/FAP101_2_RPSFS2000_36.pdf

Brott som bedöms uppenbart föranleda böter

Rekvisitet att det, i händelse av lagföring, skall vara uppenbart att
brottet inte kommer att föranleda annan påföljd än böter bör
tillämpas så att det för den beslutande polisen skall stå klart att endast
böter kan komma i fråga.

Inget krav på fullständig utredning om brottet

Av 9 § polislagen (1984:387) följer att rapporteftergift kan lämnas
endast i sådana fall där en rapporteringsskyldighet annars skulle ha
förelegat. Rapporteftergift bör kunna lämnas även om det inte har
klarlagts att ett brott har begåtts eller vem som har begått det. I dessa
fall krävs det dock att det redan av de kända omständigheterna
framgår att förutsättningarna i övrigt för rapporteftergift är uppfyllda.

Kottsson
2011-01-23, 17:15
Någon brandstation i Malmö åker väll inte ut utan Polisen.

Varför gör ni inte likadant och väntar på en TMA bil :confused2, På högtrafikerade vägar då alltså.

Emil_Helsingborg
2011-01-23, 17:23
Någon brandstation i Malmö åker väll inte ut utan Polisen.

Varför gör ni inte likadant och väntar på en TMA bil :confused2, På högtrafikerade vägar då alltså.

Lite annorlunda när det brinner än om en bil står på motorvägen du.......

Kottsson
2011-01-23, 19:33
Lite annorlunda när det brinner än om en bil står på motorvägen du.......

Men jag säger inte att det ska brinna eller inte. Det handlar båda om era liv.

Om ni vill att något ska hända får ni ju göra något åt det än bara skriva här på detta forum om vad som är bra eller dåligt.

T.ex. finns det ju bil forum som ni kan skriva i som Ambulans Anders eller vad han heter skrev om hur man agerar i en trafikolycka och liknande. Har sett precis samma text på olika ställen. Ett tips är ju att göra det samma fast om bärgare på väg.

Mäster
2011-01-23, 21:01
citat "1-2 dygn? Nej fan ställ alla bärgningsbilar i sverige en hel vecka, då får vi både upp priserna och våran hastighet vid bärgning i grind, vidare får vi nog med rött varningsljus samt tma-bil vid bärgning på motorväg också."

Jag tror att vi vart av med strejk-rätten i början på 70-talet och fick då dispenserna i arbetstidslagen.
Kanske någon som var med då kan bekräfta/dementera.

rescuefive
2011-01-23, 21:21
ja det är märkligt att hastigheten inte går att följa norges modell

Finnen
2011-01-23, 21:46
Jag tror att vi vart av med strejk-rätten i början på 70-talet och fick då dispenserna i arbetstidslagen.
Kanske någon som var med då kan bekräfta/dementera.

Fast det är ju inte en strejk om era arbetsgivare är med. Och era organisationer.
Och är inte dom med så, ja, då lär ju inget hända ändå.

Bärgningsbil 133
2011-01-24, 17:20
Rätt och rätt, en polisman/kvinna har alltid rätten att göra en personlig bedömning av situationen och istället för att utfärda en ordningsbot på plats låta åklagaren avgöra om en ordningsbot skall utfärdas eller om man får en s.k rapporteftergift.

http://www.polisen.se/Global/www%20och%20Intrapolis/FAP/FAP261_1_RPSFS2005_5.pdf

En polis bör på grundval av gjorda iakttagelser, den misstänktes berättelse och övriga omständigheter bedöma om det finns förutsättningar att utfärda föreläggande av ordningsbot. Den misstänkte bör
tillfrågas hur han ställer sig till frågan om godkännande innan föreläggandet skrivs ut.
Vissa av de brott för vilka föreläggande av ordningsbot kan utfärdas blir ibland med hänsyn till omständigheterna i det enskilda fallet
att bedöma som vårdslöshet i trafik eller annat brott mot lagen (1951:649) om straff för vissa trafikbrott.
Även i andra fall kan gärningen innehålla försvårande omständigheter. Om en polis gör bedömningen att så är fallet, bör ärendet rapporteras till åklagare. Att
förseelsen omfattas av ordningsbotssystemet utgör inget hinder för
att meddela rapporteftergift.
Bötesbeloppen i ordningsbotssystemet har bestämts utan att hänsyn
till den misstänktes ålder, ekonomiska förhållanden, intellektuella
förmåga m.m. kunnat beaktas.
Särskilt vid höga bötesbelopp kan omständigheter av detta slag ibland motivera ett lägre straff än vad som
fastställts för normalfallet. Om en polis finner att omständigheterna
talar för att en lindrigare bedömning kan göras, bör inte något föreläggande utfärdas. I stället upprättas en rapport till åklagaren, där polisen anger de omständigheter som medför att åklagaren bör göra en
särskild prövning.

Läste även att en polisman/kvinna kan vid en hastighetsöverträdelse istället för ordningsbot ge ut en varning till föraren om trafiksituationen/fortkörningen inte varit på något sätt en trafikfara för andra trafikanter. Men tyvärr hittar jag inte den författningen just nu :(

Så det finns lagrum för poliser att spela på, men det kanske är enklare att bara skriva ut böter på plats?

Visst är det så menb samtidigt kan man inte gnälla om dom skriver ut en bot heller.. Har man synpunkter godkänn inte den så kommer det avgöras på högre instans ändå..

Låssmeden
2011-01-24, 17:46
ja tycker att reportaget var bra...:thumbup:
och som sagt, ska man få lagen och polisen på sin sida i en fråga e de en fördel att följa dem till att börja med...
nu har vi satt bollen i rull igen och kanske öppnar politikerna ögonen för oss!!

min personliga åsikt ang vissa kommentarer i denna tråd är att de ser inte jätte bra ut om fel person nu läser vad som skrivs......... ja kör för fort, ja gör si, ja gör så.......

_swede_
2011-01-24, 17:47
Visst är det så menb samtidigt kan man inte gnälla om dom skriver ut en bot heller.. Har man synpunkter godkänn inte den så kommer det avgöras på högre instans ändå..

Det håller jag med om, har man godkänt boten på plats så är det nog bara att knipa igen truten ;) ;)

jeep j20
2011-01-24, 23:58

tycker ej att hastigheten är något större problem . 40 km med grind ,ja det är ju inte fort ,men hur långt kör man i snitt med grinden ,jag kör sällan mer än 2 mil ,så tiden är förrsummbar , lastar på flak för längre körning.tror inte att någon vill se lastbilar på grinden i 80 km.eller ?:fakta:

unido
2011-01-25, 01:19
När gick reportaget?

Bärgningsbil 133
2011-01-25, 09:31
När gick reportaget?

Skulle kunna tänka mig att det är detta han tänker på..

http://svtplay.se/v/2296528/bilbargare_lever_farligt

Glenn
2011-01-25, 21:36
tycker ej att hastigheten är något större problem . 40 km med grind ,ja det är ju inte fort ,men hur långt kör man i snitt med grinden ,jag kör sällan mer än 2 mil ,så tiden är förrsummbar , lastar på flak för längre körning.tror inte att någon vill se lastbilar på grinden i 80 km.eller ?:fakta:

ja jeg kjører vel i snitt alle mine transporter i grind, da jag inte har flak. jeg er skolad bärgare från Norge. og der har vi Fri hastighet!
Fungerer helt perfekt!

At det 80km väg, betyr ikke at man MÅ kjøre i 80, men man kan ligge i 70 f.eks og det er ikke farlig.

I norger er det også krav at man bruker lysbrett bak på havarist med park,broms och blinklys. gjelder først å fremst tunge kjøretøy.

At det ikke er et krav i sverige er jeg i grunn glad for, for jeg jeg vil ikke feste et lysbrett 10 ganger om dagen :freak3:

men når man skal bytte fil på essingeleden i rushen, kunne det kansje vært greit å hatt noen lys der bak som forteller de andre at man har tenkt å bytte fil. når man glider i väg med 30 meter.

eXtrinity
2011-01-26, 05:54

Nu vet inte jag vart du bor men för oss som bärgar mestadels landsväg kan det bli en massa åkande med grind. Det är INTE ovanligt att jag kör långt över 10 mil med bil i grind och jag är garanterat inte ensam om att göra det. Lastbil drar man med sunt förnuft. Hänger lastbilen i grind så är 80 lite saftigt men ligger den i klykor och man åker på stor bred väg så är det inte ovanligt att man glider upp mot 80.

bargarn_356
2011-01-26, 13:05
Skulle kunna tänka mig att det är detta han tänker på..

http://svtplay.se/v/2296528/bilbargare_lever_farligt

När man tittar på reportern som står alldeles intill bärgarn hur då bilarna kör förbi honom

DET är detta som borde komma fram i första hand eller???:confused2

Bärgningsbil 133
2011-01-26, 13:53
När man tittar på reportern som står alldeles intill bärgarn hur då bilarna kör förbi honom

Dom filmade 25-30min och det som kom med va 1.5min..
Vad som kom med och inte är inget som nån annan än tv kan styra och det va många frågor som inte kom med..

Kottsson
2011-01-27, 12:26
Om ni kanske håller 40 km/h med bil i grind med varningsljus och allt på kanske gör att trafiken saktar ner vid er arbetsplats i framtiden.

Om ni nu blir en såkallad "stoppkloss". Vad säger ni då när ni kört över max hastighet? Lagar finns för en anledning.

eXtrinity
2011-01-27, 18:15
Om ni kanske håller 40 km/h med bil i grind med varningsljus och allt på kanske gör att trafiken saktar ner vid er arbetsplats i framtiden.

Om ni nu blir en såkallad "stoppkloss". Vad säger ni då när ni kört över max hastighet? Lagar finns för en anledning.

Folk blir endast irriterade på just stoppklossen och sätter hellre livet på spel och gör idiotiska omkörningar. Tråkigt men det är sant.

Sen vet jag inte vad du menade med det sista? Vad ska man säga?

Kottsson
2011-01-27, 22:28
Folk blir endast irriterade på just stoppklossen och sätter hellre livet på spel och gör idiotiska omkörningar. Tråkigt men det är sant.

Låt dessa "idioter" köra om och krocka. Det ger er jobb och förmodligen så lär sig idioterna.

dieselmannen
2011-01-27, 23:14
Låt dessa idioter köra om och krocka. Det ger er jobb och förmodligen så lär sig idioterna.

Unge Herr Kottsson!
Vårda ditt språk,jag lämnade inte mycket över till fantasin i min förmaning!
Annars ska jag måla hela Boxholm med röd färg....och så vill vi väl inte ha det?

CHEVA C31
2011-01-28, 09:21
Låt dessa idioter köra om och krocka. Det ger er jobb och förmodligen så lär sig idioterna.

Jo det är bra med jobb, män nu får du tänka lite längre en din snoriga näsa räcker.Nästa idiot som du säger kör om bärgningsbilen och krockar med en nära anhörig till dig, VAD säger du då.

Kottsson
2011-01-28, 12:57
Jo det är bra med jobb, män nu får du tänka lite längre en din snoriga näsa räcker.Nästa idiot som du säger kör om bärgningsbilen och krockar med en nära anhörig till dig, VAD säger du då.

Jag skulle nog säga att folk lär sig. Och varför skulle det bara vara en anhörig till mig för? Vi är lika värda allihopa för våra familjer.

Jag ger mig fan på att folk har lärt sig att bärgningsbilar kör över max hastighet oavsett om det är ett fordon hängandes bakom.

Och om någon gör en idiotisk omkörning, Det är föraren som är skyldig att ge tecken och se sig för. Annars ring polisen. Eller är folk rädda för att ringa polisen idag :thumbd:

Tomas
2011-01-29, 18:42

Jag har ganska ofta körning på 6-8 mil enkelväg (Östhammar, Öregrund och däromkring)och i 99 fall av hundra har jag fler jobb som ligger och väntar så att köra lagligt blir ofta en fråga för ens eget samvete,
men samtidigt så får man vara lite vaken själv och kolla backspegelen.
Är köerna bakom dig så långt ögat ser, ja då får man stanna till i parkeringsfickor för att släppa förbi trafiken även om det betyder att jag får uppdatera nästa kund om att jag blir ytterligare försenad.

Håller fullständigt med om detta, är det något som verkligen gör mig personligen nervös så är det bärgning efter motorväg här i U-a.
Med ett manöverskåp på förarsidan blir man väldigt utsatt och man blir inte mindre nervös av tradare som blåser förbi i full fart utan att ens försöka byta fil.
Sen gör Svensson inte saken bättre av att blåsa förbi i 130 och dom verkar inte ens se att man står och jobbar, man hoppas bara på att ingen ska köra in i dig när man sitter hukad under bärgnings objektet och sätter kättingar.
Och hur många gånger har man inte varit på en motorvägs bärgning där till och med folket i bilen som du ska bärga är livrädda, dom ställer sig hellre i en slänt oavsett väder och vind än sitter kvar i bilen

Jag skulle nog säga att folk lär sig. Och varför skulle det bara vara en anhörig till mig för? Vi är lika värda allihopa för våra familjer.

Jag ger mig fan på att folk har lärt sig att bärgningsbilar kör över max hastighet oavsett om det är ett fordon hängandes bakom.

Och om någon gör en idiotisk omkörning, Det är föraren som är skyldig att ge tecken och se sig för. Annars ring polisen. Eller är folk rädda för att ringa polisen idag :thumbd:

När man läser dina inlägg i denna tråd kan man ju börja fundera på hur du hjälper oss bärgare med att komma med fullständigt idiotiska inlägg...du kanske skulle börja jobba som bärgare ett tag för vi bryr oss faktiskt om våra medtrafikanters liv och hälsa.

Slutligen så står jag fortfarande fast vid att om man ska skapa en opinion om våran arbetsitutation så ska man göra det på rätt sätt, den här tyck synd om oss attityden funkar nog kanske inte riktigt i dagens samhälle.
Det är upp till oss som jobbar efter vägarna att skapa en debatt och opinion, det repotage som rapport sände är bra men blir nog tyvärr bortglömt lika fort.

Frågan är egentligen om vi nu ska förlita oss på att diverse långbänkar ska hjälpa oss, hur många av oss ska dödas eller skadas i jobbet innan det händer nåt ??.

Kottsson
2011-01-30, 00:14
När man läser dina inlägg i denna tråd kan man ju börja fundera på hur du hjälper oss bärgare med att komma med fullständigt idiotiska inlägg...du kanske skulle börja jobba som bärgare ett tag för vi bryr oss faktiskt om våra medtrafikanters liv och hälsa.

Kan låta som att jag inte bryr mig om andra men det gör jag!