handdator

Visa fullständig version : birasons nya bärgare

dieselmannen
2005-11-11, 23:08
här har du en vagn att växa i...
så slipper du bli mobbad av alla mörka krafter här på forumet. :smile:
jag håller på dig :thumbup:

Trackern
2005-11-12, 09:20
Mohaaahaaa..... Vad säger du Bira?....lite rödfärg och den är din! Något att ställa ut på Elmia... ;)

birason
2005-11-13, 06:32
här har du en vagn att växa i...
så slipper du bli mobbad av alla mörka krafter här på forumet. :smile:
jag håller på dig :thumbup:
du e go du Diesel, men jag ser ingen större skillnad på denna och den jag sitter i i dag, förutom att den är om möjligt ännu mindre anpassad för garage.
Fast det e klart, verkar ju fyrhjulsdriven, drängvinsch fram t.o.m.
tror du dansken skulle vilja ha en lite "smidigare" bil, man kan ju byta jämt upp me han?? :thumbup:

dieselmannen
2005-11-13, 08:51
Anpassad o anpassad,hade vår herre velat att vi skulle bärga bilar i garage hade han nog sett till att garagen var anpassade för riktiga män...
Här har jag ju tagit fram ett perfekt verktyg till dig inför vinterkriget med 184:an :biggrin:
Din bärgare skulle säkert passa bra att glida fram med bland nattfjärilarna på
Istedgade..

Trackern
2005-11-13, 09:01
du e go du Diesel, men jag ser ingen större skillnad på denna och den jag sitter i i dag, förutom att den är om möjligt ännu mindre anpassad för garage.
Fast det e klart, verkar ju fyrhjulsdriven, drängvinsch fram t.o.m.
tror du dansken skulle vilja ha en lite "smidigare" bil, man kan ju byta jämt upp me han?? :thumbup:

Du får nog igenom den affären Bira.... :biggrin: :biggrin: :biggrin:
Men som Diesel säger, garagen är inte anpassade..... Lycka till i vinter. BRK184 är inte alls så stark som han ser ut....

Mäster
2005-11-13, 09:04
Jag la märke till flygfät på dörrn, Har kråkan vuxit upp och blivit en svan? :hihi:

dieselmannen
2005-11-13, 09:34
Haha poäng där...jag såg inte den först.dom kanske är krav-odlade eller så..

Lulebjörnen
2005-11-13, 10:04
Nej Bira, på dej väntar större uppgifter i vinter...du har ju redan gått grundkursen i terrängbärgning i Sorunda...och nu har ju du en maskin för en man oxå...står ju för säkerhets skull MAN där framme :party:
Tungbärgaren i Murmansk är en jättestor bandtraktor modell/Ä med motsvarande beskrivning av förarinnan :scared: ...hon lär dej allt du behöver kunna...och resten står här www.bd.lst.se/publishedObjects/10001575/svenska.pdf
Ta med dej 184:an oxå, har ju lovat honom lite real towing..."snömassorna" i sthlm klarar Diesel å grabbarna själva :biggrin:
Men akta er för finkan därborta :eek: ...Trackerns vindsvåning på Kungsholmen är ett under av bekvämlighet :hihi:

dieselmannen
2005-11-13, 15:37
Tjohoo det här blir spännande :thumbup:
Jag kilar förbi överskott och fixar ett par varma undisar till bira och trackern
löser flygbussbiljetten..
hörde att förarinnan i murmansk håller på att jobba med bikinilinjen redan
och dom som har sett henne säger att det strålar i ögonen :eek:
jag syr in en kamera i fillingarna så kör vi hela klabbet i insider sen,om bira kommer hem igen :hihi: :hihi:

birason
2005-11-13, 23:53
Som den värmeallergiker jag är så blir jag nog kvar där uppe, men det går väl att skicka tillbaka kameran med någon form av Post (kanske DHL kan hämta, dom verkar ju finnas överallt)
Nä nu måste jag plugga lite på ryskan här, hej

Trackern
2005-11-14, 08:26
Tjohoo det här blir spännande :thumbup:
Jag kilar förbi överskott och fixar ett par varma undisar till bira och trackern
löser flygbussbiljetten..
hörde att förarinnan i murmansk håller på att jobba med bikinilinjen redan
och dom som har sett henne säger att det strålar i ögonen :eek:
jag syr in en kamera i fillingarna så kör vi hela klabbet i insider sen,om bira kommer hem igen :hihi: :hihi:

Om Bira kommer hem??? Jag då?????

Faktum är att min kompis gifte sig med en "Diana" ifrån Ukraina.... Trots att hon inte kunde Engelska... =) Kanske hon har en syster...? Bira, ska vi samåka till flygplatsen?

dieselmannen
2005-11-15, 20:39
Du är ju nygift,nyinflyttad,nypappa..!
Blåser slentrianens vingar redan över haninge?
Dom är nog ändå mycket skönare än vindarna i Murmansk..
Låt bira sköta det här ifred,han är så förväntansfull :hihi:

Trackern
2005-11-15, 21:04
Du är ju nygift,nyinflyttad,nypappa..!
Blåser slentrianens vingar redan över haninge?
Dom är nog ändå mycket skönare än vindarna i Murmansk..
Låt bira sköta det här ifred,han är så förväntansfull :hihi:

Finland är ju en marknad som är på tapeten och vi är ju inne där, vilket gör att mina besök till Oslo nu utökas med besök i Helsingfors.... yummy...

Raggatyttö.... det ni...

birason
2005-11-15, 21:37
Förväntansfull?? Måste finnas ett "starkare" ord, jag längtar verkligen.

(e hon klar med bikinilinjen än??)

Samson Falck 44
2005-11-15, 23:19
Märkligt att det blivit sån uppståndelse kring din bärgare birason! den e ju hur grym som helst... ok såg lite udda ut när du åkte in i sveatunneln igår o takljusrampen slog i taket.. man jag antar att du bunkrat med några nya hemma så! :kiss:

birason
2005-11-16, 01:02
Märkligt att det blivit sån uppståndelse kring din bärgare birason! den e ju hur grym som helst... ok såg lite udda ut när du åkte in i sveatunneln igår o takljusrampen slog i taket.. man jag antar att du bunkrat med några nya hemma så! :kiss:
Tackar, tackar, men du måste sett fel, sveatunneln ligger norr om mälaren och där e jag ogärna, däremot brukar det skrapa rätt bra genom hela södra länken :biggrin:

För övrigt så har jag lärt mig leva med den där LT:n och jag måste säga det att den e långt i från så dålig som en del vill påstå!
Ok, den saknar 4-hjulsdrift, och den e för hög för vissa garage men för övrigt så tror jag inte den e sämre än någon annan bärgare. Att allt inte gått så bra tidigare beror nog snarare på att min utbildning bestod av "där är bilen, här är nyckeln", men med tiden så har man fått lite rutin, så nu ska det mycket till innan jag misslyckas :crazya: .

Mäster
2005-11-16, 06:09
Tackar, tackar, men du måste sett fel, sveatunneln ligger norr om mälaren och där e jag ogärna, däremot brukar det skrapa rätt bra genom hela södra länken :biggrin:

För övrigt så har jag lärt mig leva med den där LT:n och jag måste säga det att den e långt i från så dålig som en del vill påstå!
Ok, den saknar 4-hjulsdrift, och den e för hög för vissa garage men om man bara inte ger upp så klarar man dom jobb man åker på. Att allt inte gått så bra tidigare beror nog snarare på att min utbildning bestod av "där är bilen, här är nyckeln", men med tiden så har man fått lite rutin, så nu ska det mycket till innan jag misslyckas :crazya: .
Å skulle inte det räcka så finns ju alltid "famous grouse" ! hepp

Trackern
2005-11-16, 07:45

Ok, den saknar 4-hjulsdrift, och den e för hög för vissa garage men om man bara inte ger upp så klarar man dom jobb man åker på. Att allt inte gått så bra tidigare beror nog snarare på att min utbildning bestod av "där är bilen, här är nyckeln", men med tiden så har man fått lite rutin, så nu ska det mycket till innan jag misslyckas :crazya: .

Nu blev det självmål.... "om man bara inte ger upp".... dessa ord kommer BRK184 garanterat ha synpunkter på... :hihi:

birason
2005-11-16, 08:50
Nu blev det självmål.... "om man bara inte ger upp".... dessa ord kommer BRK184 garanterat ha synpunkter på... :hihi:
förstår inte var du läst det någonstans?? :hihi:

Trackern
2005-11-16, 17:05
förstår inte var du läst det någonstans?? :hihi:

Men BRK184 ligger förstås och sussar, han tar ju inte emot passningen.

brk184
2005-11-16, 17:30
Men BRK184 ligger förstås och sussar, han tar ju inte emot passningen.
Förlåt, här står jag å sover med klubban i midjehöjd. Jaa du Bira det var ju det här med att ge upp. Ta björnens inbjudan på allvar å åk till Norrland å öva lite snöåka. När du ändå är där kan du ju gå i ide med honom så att vi andra får lite arbetsro.

PS. Han gillar att ligga sked DS.

birason
2005-11-16, 23:56
Förlåt, här står jag å sover med klubban i midjehöjd. Jaa du Bira det var ju det här med att ge upp. Ta björnens inbjudan på allvar å åk till Norrland å öva lite snöåka. När du ändå är där kan du ju gå i ide med honom så att vi andra får lite arbetsro.

PS. Han gillar att ligga sked DS.
Stör hellre din arbetsro än "ligger sked" med Björnen, du lär nog inte slippa mig i vinter heller :biglaugh:

Trackern
2005-11-17, 10:20
Stör hellre din arbetsro än "ligger sked" med Björnen, du lär nog inte slippa mig i vinter heller :biglaugh:

"love is in the air"....