handdator

Visa fullständig version : Harry Engkvist

Engkvist
2011-04-14, 11:35
Hej,

Min Farfar, Harry Engkvist, började sin karriär hos Ostermans, tror jag, och slutade som VD för Larmtjänst när han gick i pension någon gång i början på 80-talet(kanske 82). jag tror att han hade kopplingar till Räddningskåren också.

Är det någon här som vet något om min farfar? Vad han arbetade som, anekdoter, hur han var som person i yrkeslivet?

Allt är av intresse.

Roger Larsson
2011-04-14, 17:41
Hej,

Min Farfar, Harry Engkvist, började sin karriär hos Ostermans, tror jag, och slutade som VD för Larmtjänst när han gick i pension någon gång i början på 80-talet(kanske 82). jag tror att han hade kopplingar till Räddningskåren också.

Är det någon här som vet något om min farfar? Vad han arbetade som, anekdoter, hur han var som person i yrkeslivet?

Allt är av intresse.

Harry Engkvist kom till Räddningskåren i början på 1950-talet, vet inte riktigt vad han sysslade med men hade en ganska hög position - var med i något som kanske i dag skulle kallas ledningsgrupp, vid något tillfälle har han titulerats trafikförman. Blev vd för Larmtjänst i januari 1965 och gick i pension 1982. Tyvärr fick jag aldrig tillfälle att att träffa Harry Engkvist - däremot har jag en del foto på honom samt att han finns med på filmen om Räddningskåren.

http://www.youtube.com/watch?v=WEKHLKYWMd8