handdator

Visa fullständig version : Märkliga jobb

Trackern
2005-11-14, 09:35
Man har ju genom åren stött på märkliga kunder... minns själv samtalet med Ulrich, ni vet Alexander Bards pojkvän, han var speciell och givetvis skickade jag Dieselmannen.. :biggrin:

BRK184, kan inte du dra historien med BMW kunden som låste in sig själv i bakluckan?

Birason, du måste ha märkliga kunder varje dag, kan inte du berätta något vi andra kan få le åt?
Bifoga gärna en bild om så önskas...

/Trackern

brk184
2005-11-16, 23:18
Blev skickad till en adress i Saltsjö-boo. Fick inte riktigt klart för mig vad saken gällde då radiopersonalen hade svårt att prata under sina svåra skratt-attacker. Väl på plats möter en kille som inte skrattar alls, hyfsat sammanbiten om man säger så. Han förklarar för mig att brorsan hans precis köpt sig en Bmw. Allt va jättebra ett par dar tills bilen började ladda ur batteriet titt som tätt. Vad gör man, jo man ringer till brorsan å ber han komma över för att tillsammans felsöka bilen. Tillslut när dom är på väg att ge upp så kommer en av dom på att belysningen i bakluckan kan lysa trots att luckan är stängd. Sagt å gjort, bilägaren hoppade in i skuffen å brorsan hans drog igen luckan.
-Nää, det lyser inte, du kan öppna igen!
-Okej, var la du nyckeln?
-Äähhh...........i min byxficka.........
Reservnyckel hade dom nartuligtvis inte. Till historien hör att bilen stod inkörd i ett villagarage med fronten inåt. På väggen framför bilen satt en hylla som gjorde att huven gick att öppna max 10cm. Kunde med andra ord glömma att lägga på ström där, å batteriet sitter ju som bekant i bakluckan. Det slutade med att jag fick plocka ur ryggstödet i baksätet å hugga upp ett hål i plåten som han kunde pilla ut nyckeln i. Efteråt frågade jag hur dom skulle se om lampan lös när batteriet var helt urdraget. Dom hade inga bra svar på det.