handdator

Visa fullständig version : Senaste nytt...

Roger Larsson
2005-11-16, 20:06
... är att jag äntligen tagit mig i kragen och "klickat" mig in här :smile:

Simon
2005-11-16, 20:27
Välkommen :)

brk184
2005-11-16, 21:21
Varmt välkommen....

birason
2005-11-16, 23:57
Välkommen in i "värmen"

Hornet
2005-11-17, 17:56
Välkommen hit

Mäster
2005-11-17, 22:44
Av din "logga" att döma kan du tillhöra det gamla gardet. Eller?
I vilket fall som helst så vill vi andra här läsa om vad du har upplevt. .....

273
2005-11-17, 23:05
Välkommen in! :thumbup:

Roger Larsson
2005-11-18, 11:40
Nja, sååå gammal är jag inte som "loggan" kanske utvisar :hihi: Däremot är jag mck intresserad av Räddningskåren och motsvarande organisationers verksamhet och samlar på prylar m m och försöker sammanställa lite historik. Den som är intresserad kan ju kika in här: http://www.algonet.se/~olabyab/svbindex.htm

Jag körde bärgare från 1970 -talet - dom sista 10 åren som delägare i bärgningsföretaget - och fram till juni 2000 då jag sålde min del i företaget för att ägna mig åt annan verksamhet.

Vill passa på med en efterlysning - läs mer här: http://www.algonet.se/~olabyab/sid25.htm

Tacksam för all hjälp :-)

Lulebjörnen
2005-11-18, 23:54
Hej och välkommen

Rätt man på rätt plats...utan tvekan :thumbup: ...

Roligt att läsa om EKÅ:s förlängningsbom...å höga ok...å låga ok...å kranhönan inte att förglömma...när man inte behöver lyfta i skrotet längre...nu klarar ju tom. dom coca-coladrivna små gynnarna här av att rigga grejerna...det var bättre förr...eller hur Roger :biggrin:

Roger Larsson
2005-11-19, 00:32
Nja, jag tycker väl att det mesta var bättre förr men när det gäller bärgningsbilar vette katten om det var bättre förr - annorlunda var det i alla fall - inget för "veklingar" ;-) Dagens bärgningsbilar/agg verkar allt lättare att arbeta med - powertillt, lastbilsgrind o lång sticka - men det kostar sköna slantar.

Förlängningsbom och dollykärror är något man tröttnar på - mår illa när jag tänker på allt slit...

Roger Larsson
2005-11-20, 17:40
Imponerande - dröjde bara några timmar så fick jag den första kontakten med ett erbjudande att få gamla "grejer" Tackar... :smile:

jocke_hbg
2005-11-26, 21:07
... är att jag äntligen tagit mig i kragen och "klickat" mig in här :smile:

Här har ni ännu en nykomling!

lillhugg
2005-11-27, 01:31
välkommen hit roligt att fler kommer hit

bil499-hbg
2006-01-25, 12:09
Här har ni ännu en nykomling!
jocke är en kille med långa fingrar !!! :fou:

kloderik
2006-01-26, 01:31
Selv om jeg ikke har jobbet med bilbergning i mer en 6 år, har jeg etterhvert fått stor interesse for ulike bergningsfordon.. -Har meget stor interesse for "gammel bil" og ikke minst US biler + allt annet som ruller..- Og når man atpåtil jobber for Viking i Drammen så har man og fått muligheter til å se litt av hvert når det gjelder bergingsbiler.. blant annet - Besøk hos Miller industries (Vulcan)i Chattanoga - Bergnigsmesse i Florida , besøk hos Hartmann i tyskland...mm.. man får en spesiell tilknytning til disse typer biler da.. Så din hemsida ligger nå i mine favoritter her på datan! - Har ikke sett allt på sidan ennu , vet ikke helt om det er glemt men fant ingenting om TGS -i norge? kan dette stemme? Han har jo og bygget endel bergningsagregat..

Roger Larsson
2006-01-26, 10:43
Trevligt att Du uppskattar hemsidan! :-)

Lillan
2006-02-05, 00:14
Nja, jag tycker väl att det mesta var bättre förr men när det gäller bärgningsbilar vette katten om det var bättre förr - annorlunda var det i alla fall - inget för "veklingar" ;-) Dagens bärgningsbilar/agg verkar allt lättare att arbeta med - powertillt, lastbilsgrind o lång sticka - men det kostar sköna slantar.

Förlängningsbom och dollykärror är något man tröttnar på - mår illa när jag tänker på allt slit...
tycker det låter som att jag ska vara tacksam över att jag inte körde på "den gamla goda tiden"..