Visa fullständig version : Dolly för tunga fordon
Har sett bilder någonstans på forumet med en buss lyft i fram och bakaxeln stående i en dollyvagn modell större. Har sporadiskt letat bland flera tusen bilder här på forumet men ej hittat. Hoppas någon vänlig själ här vet vad jag menar och kan vägleda mig. Tack på förhand.
Har sett bilder någonstans på forumet med en buss lyft i fram och bakaxeln stående i en dollyvagn modell större. Har sporadiskt letat bland flera tusen bilder här på forumet men ej hittat. Hoppas någon vänlig själ här vet vad jag menar och kan vägleda mig. Tack på förhand.
har sett den jag med . var byggd på truckhjul som man satt fast på hjul axeln tror jag. det var evobuss som byggt den tror jag sen tog ssbt över den . hittade en sida som handlade om den men länken till den fungerade inte längre
Samma bild vi tänker på bara hitta den. Tror det var en SSBT som bärga men minns inte hundra
flathead_cat
2011-09-18, 03:27
vi har en dolly/gojak för tunga fordon :D bra när tex ett hjullager har skurit bak på en buss
Bärgningsbil 133
2011-09-18, 19:32
Samma bild vi tänker på bara hitta den. Tror det var en SSBT som bärga men minns inte hundra
Ssbt har den och evobuss har byggt den.
Har den på ett gäng bilder nånstans..
Du måste länka direkt till bilden och inte till facebooksidan den ligger på, annars kan inte alla se den...
bärgarpeter
2011-09-20, 08:14
Här är några gammla bussdolly:thumbup: fungerar ju fast dom är tunga
Den bussdolly som ssbt har fanns med på Ssbt gammla hemsida i bild arkivet.Krages ska ha en som Ssbt enligt en gammal tråd här i forumet.
Den monterades på befinliga hjulbultarna.Fanns även dom dolly som Militären hade som var till Scania 970 och en mindre som var till Volvo 965 bärgarna det var en model av dolly som man lyfte upp fordonens ena axel på i klykor med kranen.Fanns även en dolly som SS(storstockholmsspårvägar) hade på 60 talet på sin bärgare som dom bärgade tråd bussarna med tror att den var snarlik den hydrauliska som bärgarpeter har på bild.
bargarn_356
2011-09-21, 21:00
vi har en dolly/gojak för tunga fordon :D bra när tex ett hjullager har skurit bak på en buss
Ta ett kort på den så dom får se den .....
flathead_cat
2011-09-22, 09:50
Ta ett kort på den så dom får se den .....
det kan jag göra Ray! Frågan är bara om min datakunskap klarar att lägga upp en bild :P
Uppsala har en oxå.Vi byggde den när jag jobbade där. Jag ska nog ha nån bild på den någonstans :confused2 ska leta i helgen
bärgarpeter
2011-09-23, 07:26
Uppsala har en oxå.Vi byggde den när jag jobbade där. Jag ska nog ha nån bild på den någonstans :confused2 ska leta i helgen
det blir kul att se hur dom ser ut helst på ett fordon
Så:)
http://i52.tinypic.com/9kpdeb.jpg
http://i54.tinypic.com/2myb8de.jpg
Norrmannen i action...det va fan en regning kväld at stå i slussen och montera dollyen, som tur har jag klarat meg bra från dom jobben.. 1 på 2,5 år är inte dårligt....hoppas det er 2 år til nästa gång jag behöver anvenda dollyen:smile:
jag hade oxå en buss med hjullagerras när jag jobbade kvar på SSBT, självklart regn då oxå. hoppas det funkar med den här länken http://www.kingsclub.se/kingsclub/fotoalbum/jimmy78/?album=15406&me#
:thumbup: bilden ligger på sida 2
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.