Visa fullständig version : Gymnasie linje ?
Hej jag är bar 14 år.. men jag håller till rätt mycket på assistancekåren i eskilstuna.. Jag undrar vilken linje som är bäst om man skall bli bärgare..?? :confused2
Roger Larsson
2005-11-22, 19:49
Hej jag är bar 14 år.. men jag håller till rätt mycket på assistancekåren i eskilstuna.. Jag undrar vilken linje som är bäst om man skall bli bärgare..?? :confused2
"Fordon" är väl inte fel... :smile:
Fordon, gren transportteknik är också ett bra val.
jaa. jag har tänkt gå fordon transport.. då tar man c körkort och några andra... men transport teknik är det samma linje eller en annan??
Jag frågade min 14årige son. Han tänkte gå "risk och räddning", för duger man inte som bärgare kan man ju alltid bli brandman!
Skämt åsido: Det öppnar många dörrar i räddningsbranchen
Jag vet inte om den linjen finns i eskilstuna men den finns i märsta, praktiska övningar i rosersberg.
Ok men den finns i västerås...
jaa. jag har tänkt gå fordon transport.. då tar man c körkort och några andra... men transport teknik är det samma linje eller en annan??
Transport och transportteknisk / transportteknik är samma gren.
Inriktar sig på att bli lastbilchaffis och kunna mer än vanlig trafikskoleelev som tar C/CE kort.
Själv gick man fordon! och uppväxt i ett garage kan ju ha hjälpt till! :yesnod:
Bärgarkungen
2005-11-23, 14:34
Själv gick man fordon! och uppväxt i ett garage kan ju ha hjälpt till! :yesnod:
Ser man på
Nissemannen
2005-11-25, 15:30
Jag frågade min 14årige son. Han tänkte gå "risk och räddning", för duger man inte som bärgare kan man ju alltid bli brandman!
Skämt åsido: Det öppnar många dörrar i räddningsbranchen
Jag vet inte om den linjen finns i eskilstuna men den finns i märsta, praktiska övningar i rosersberg.
Min syrra går andra året på Risk & Räddning i RBG/ Märsta.
Enligt henne så är det en bra skolan med en mycket bra sammanhållning. Dom ska dessutom vara ganska hårda är det gäller frånvaron. Har man för hög frånvaro det första året så kanske man inte får fortsätta andra året. Dom har en hel del praktiska övningar som ex släcka bränder och sånt.
Går man Risk & Räddning så kan du plugga vidare till ex, Polis, Ambulansförare, Brandman mm.
Arlandagymnasiets hemsida (fd Märstagymnasiet) http://mgy.sigtuna.se/ Där kan du läsa mer
Går andra året på liljakolan TRANSPORT i Vännäs, blir att köra lastbil sedan om drygt 1-2 år, Vinns det mycket jobb inom bilbärgning i landet?
Går andra året på liljakolan TRANSPORT i Vännäs, blir att köra lastbil sedan om drygt 1-2 år, Vinns det mycket jobb inom bilbärgning i landet?
Tyvärr inte så många. Du får se till att du blir kursetta (bäst i klassen)
I bärgaryrket samlas bara det absoluta toppskiktet.
AA jag tror, att det har blivit riktigt populärt att köra just bärgare bland även ungdomar, som tycker att det är fränt! med snygga, brutala lastbilar (bärgare)
DEt öppnas ju mycket sidor på internet fotoalbum hiit och ditt m.m. stämmer inte det?
joo det blir allt vanligare.. ja satt och väntade på just en sån här sida.. och nu komm den ... :party: :party: vill själv att eskilstuna ska göra en egen sida..
Lambo4
inatt blir det blixthalka :screama: :screama:
Emil_Helsingborg
2005-12-15, 08:08
ta transprt för där får man ju lärra sig att köra lastbil o så vidare du kan ju även ta dina tung kort där ju ... så transport för det vinner du mest på
Känns som om jag har gått fel linjer i tre år då! ;)
kåren-Schoug
2006-06-25, 11:39
Jag gick Fordon och transport teknik det är nog det smartaste vägen för där får du även CE kort och sånt,
Svårt att få bärgningsjobb nu för tiden..... alla företag har oftast folk så det räcker och blir över....
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.