handdator

Visa fullständig version : Spam via forumet?

242tic
2012-02-06, 21:36
Fick precis ett mail från Paypal om att mitt konto var strypt och att jag måste logga in igen. typ.... :fou:
jovisst..... Nån lustigkurre i Holland om man tittar närmare på innehållet..... :banghead:
Men det intressanta är att adressen det skickades till använder jag bara på en enda plats i hela världen - detta forum!
Olika epostadresser på vartenda forum jag är med i just för att kunna se om spam kommer via ett forum.
Och nu har det hänt här!
Hur kan någon komma åt min epost adress via forumet?? :eek:
Borde inte kunna gå??
Eller?

Jobergg
2012-02-07, 11:14
Jag fick också ett mail från paypal, det var skickat från service@paypal.com med rubriken your PayPal account has been limited.
Jag har inget paypal och har aldrig haft heller.

Daddy
2012-02-08, 05:52
Vi är nog inte de enda.......För en vecka sedan fick jag en varning,nånting om att mitt paypal hade" close to limit",jag fattade inget eftersom jag inte har något konto där! I går fick jag samma besked som er!:confused2 :confused2

ChevyC30
2012-02-08, 17:08
instämmer med föregående talare mycket med paypal...

Nitrous
2012-02-12, 16:18
Nej, ingen kan komma åt din adress via forumet såvida du inte har skrivit den i ett inlägg eller i en signatur för då kan "spindlar" plocka upp adressen.

Men, sen är det också så att dom här bluff-spammarna som skickar oseriösa mail om Paypal är naturligtvis inte PayPal själva . URL eller reply adressert som hänvisas till är inte till PayPal om man kontrollerar noga.
Det dom gör är att dom bombar ut miljoner mail och gissar många e-post adresser eftersom dom vet att säkert kommer 30% gå igenom för att det är adresser som finns. Och av dom 30% så har säkert 10% ett paypal konto. Och av dom 10% så är det 1-2 % som går på bluffen och svarar med sina kontouppgifter.
Om dessa 1-2% är 25 eller 50 st så har bluff-spammarna lyckats väl med sitt försök. Och sen är det bara att dra igång samma bluff igen mot 1 miljon andra antagna e-post adresser.

Så där håller det på.......

242tic
2012-02-12, 23:35
Nej, ingen kan komma åt din adress via forumet såvida du inte har skrivit den i ett inlägg eller i en signatur för då kan "spindlar" plocka upp adressen.

Fast det är just det som har skett......
Adressen finns BARA i min profil.
Ingen annanstans!
Aldrig använd i något annat sammanhang. Olika adresser på alla de forum jag använder.
Just för att jag ska ha koll på om det är genom något visst forum spammandet kommer.....
På något sätt har man nog lyckats ta sig in och nå adresserna??
Fråga mig inte hur, det enda jag vet är att det måste ha skett.
Fast kan man hacka sig in hos CIA är nog inte detta forum något större problem att lösa...... :mad:

blue
2012-02-12, 23:49
Fast det är just det som har skett......
Adressen finns BARA i min profil.
Ingen annanstans!
Aldrig använd i något annat sammanhang. Olika adresser på alla de forum jag använder.
Just för att jag ska ha koll på om det är genom något visst forum spammandet kommer.....
På något sätt har man nog lyckats ta sig in och nå adresserna??
Fråga mig inte hur, det enda jag vet är att det måste ha skett.
Fast kan man hacka sig in hos CIA är nog inte detta forum något större problem att lösa...... :mad:

Jag har fått spam på adresser som aldrig har använts, är domänen relativt vanlig så kommer spam som ett brev på posten.

slangen
2012-02-15, 22:53
Jag har fått samma skit ,,å detta är det enda forumet jag är medlem i:hihi:

Bärgningsbil 133
2012-02-16, 07:55
Jag har min mail i profilen men jag har inte fått nått mail ännu..