Visa fullständig version : Då har det hänt igen!
Samson Falck 44
2005-11-23, 22:32
Det kvinnliga folket har tänkt till vad gäller bilar! :cool:
Var på ett jobb idag o väl framme frågar jag damen vad som var problemet.. Ja svara hon.. det började ryka o sen så stannade motorn! :eek:
Ok... o så tillägde hon att, hon som fyllt på glykol o allt för att bilen skulle klara av vintern! * börjar ana ugglor i mossen
frågade snällt att EXAKT var hade hon fyllt på glykolen. hon öppnade huven o hann inte ens öppna munnen innan jag insåg att locket till oljepåfyllningen saknades! ja resten kan ni ju räkna ut själva! :thumbup:
Vet inte om det bara är kärringar i Nacka som håller på så här, men vi hade en liknande grej igår. Hon hade fyllt spolarvätska i motorn :confused2
Johansson
2005-11-24, 20:17
Varför blir man inte förvånad?
robban_lund
2005-11-25, 00:30
hade för inte så länge sen en äldre dam som körde fram till pumpen på statoil och tankade full tank . tyvärr så var det spolarvätska......
Samson Falck 44
2005-11-25, 01:09
nu i veckan var man på en punka i sickla. väl på plats bemöts man av 2 damer. som står o huttrar som bara den! (man kan tydligen inte ha motorn igång när man fått punktering) (helst stå några meter ifrån justifall att) när däcket väl e bytt så tackar jag för mig o tänkte åka. o då kom hon fram o sa att det minsann låg på mitt bord o ge henne starthjälp oxå för batteriet hade minsann tagit slut... (vet inte om det är nödvändigt o ha varningsblinkersen på när man står parkerad i en P ruta på en stormarknad? ) :confused2
Bilen var en daewoo (vet inte ens hur det stavas) men har fått en rätt fin uppfattning om vad det är för folk som köper såna!
Uffe me bärgarn
2005-11-25, 11:31
Numera e de väl raggare kanske,dom heter ju chevrolet numer !!! :eek: :eek: :biglaugh:
Sprang på ett raggjobb på Hågelbyleden mellan tumba och alby i lördags kväll..
En Borkyrka Taxi, bilmodell Hundaiy (eller hur ... det stavas) av modell stor, men bara framhjulsdriven. Chauffören hade dessutom kund och hade hämtat honom, en äldre färdtjänstare upp vid storvreten. Hursom. tacichaffisen hade vänt någon stans där uppe, och kört över något, han hade dessutom märkt att något hade skrapat i under till, men ignorerade helt faktum att något kunde ha hänt. Precis vid korsningen efter järnvägsbron, från tumba sett hade olje lampan tänds, men han fortsatte, och kom till början på uppförsbacken. Då dog bilen helt. (märkligt va?).
Han hade då försökt att starta bilen säkert 10 gånger innan jag kom, och visst, han vill ha bärgning men var tvungen att ringa sin åkare första. åkaren godkänner bärgningen, och vi ger oss av mot lokala japs-verkstan OKQ8. Jag hinner knappt komma upp för backen innan en annan taxi bil lägger sig bakom och blinkar hysteriskt med helljusen.
Det är åkaren. Nu ska även han prova, och han gör det säkert 10 gånger, och säger en massa obegribligt på arabiska, och fäller in lite då och då "kaputt"..
Väl framme vid lokala japs-verkstan så kommer ytterligaren en polare till åkaren som också ska prova att starta. Man vet ju aldrig, bilar kanske lagar sig självt under bärgningen... även han provar säkert 10 gånger.. så gick den att laga från början så var det nu garanterat försent. All olja hade läckt ut på backen där han hade stannat på hågelbyleden...
Kul killar det finns ibland :D
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.