handdator

Visa fullständig version : Natten 21-22/2

Bärgarn 139
2005-02-22, 21:51
Vi pratar strax efter 01:00 inatt. Det snöar lätt och isgata råder i Stockholm.
Bärgare 139 är lätt mosig i huvudet och är på väg in till stan efter att ha släppt av ett lass i Akalla, norr om Stockholm.

Plötsligt piper det till i radioburken och Larm, trafikolycka skriks ut. Mosigheten är som bortblåst. Sa de Färentunavägen, Ekerö. Andra utropet kommer och ja, bil voltat av vägen.
Pulsen stiger 1 snäpp. Mer jobb. YES!!!!

Konstaterar att jag ligger helt fel då jag precis styrt upp på E4:an söderut från Sollentuna. Vid ankomst till ICA Skå kan jag konstatera att jag trots lång framkörning är ända bärgare på plats. Phu.

Polisen berättar medan jag försöker vända runt Jeepen på hjulen igen att mannen som kört har haft farthållaren på 75 km/h, detta också genom en ganska tvär högerkurva och fått sladd. Med farhållaren fortfarande inkopplad på 75 km/h kommer retursladden i bra tempo och studsar efter ca 100 meter och ett antal returer ner i diket där han rullar runt på taket. När jag fått runt bilen på hjulen och upp ur diket så konstaterar jag att nybilslukten fortfarande var kvar i den alldeles nya bilen.

Återkommer med fler rapporter vart efter. Förhoppningsvis bilder också... *host* Simon *host*

Simon
2005-02-22, 23:09
Mer storry så där vill vi ha & förhoppningsvis bilder :freak3: