Visa fullständig version : bostad ?
mrnofear
2005-12-05, 20:00
hej nån som vet om det är svårt med bostad i sthlm fått jobb som bärgare till våren o måste ju ha nånstans att bo tacksam för svar
Jadu, det är inte rätt ställe att flytta till om man vill ha bostad snabbt.
Svartkontrakt, 35:e handshyresrätt, osv osv.
Genomsnittskötiden i ytterförorterna ligger på 5 år, det går dock fortare om man kan skriva sig hos någon och pressa det lokala kommunala hyresbolaget på en egen lägenhet.. Svenskt namn hjälper. Mycket. tyvärr.
Det beror på hur kräsen man är, vilka känningar man har och hur långt från city man vill bo, och hur bra kommunikationer man vill ha (både väg och lokaltrafik)
Martin vxj
2005-12-09, 07:06
hej nån som vet om det är svårt med bostad i sthlm fått jobb som bärgare till våren o måste ju ha nånstans att bo tacksam för svar
Var ska du börja jobba?? Vad ska du köra för bil?? Är lite nyfiken. :party:
I nynäshamn går det att få bostad, precisera lite mer var i sthlm som åkaren finns?
mrnofear
2005-12-09, 10:42
ok jag har tänkt mej ett lungt ställe i så fall kan doc inte säga nått om jobbet än
ok jag har tänkt mej ett lungt ställe i så fall kan doc inte säga nått om jobbet än
Om man säger så här, måste du ha 5 min promenad till ALLT, alt se Stureplan så har du nog en egen lägenhet utan svarta pengar o sånt inblandat lagom till pensionen!
Om du kan tänka dig 30 - 40 minuter pendeltågsresa in till centrala Stockholm så kan du nog få en alldeles egen på nån månad (min nya granne fick sin på tre månader, han flytta upp från småland; då pratar vi stor 2:a, 25 min bilväg från city :thumbup: ).
Och som Nitrous skrev, i Nynäshamn finns det lägenheter.
mrnofear
2005-12-11, 12:55
tackar för tipsen får ringa runt lite jag behöver inte bo mitt i smeten =)
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.