handdator

Visa fullständig version : Vacker syn

Pingo
2005-12-10, 16:29
Kl. är runt 3 den 10/12-05 knegar extra åt Vtd i Sjuhärad kör ut morgontidningar.
länge sen man körde denna runda litte tröt i ögat sitter å lysnsar på en bok.
På lådan står vänd kikar bakåt drevar i backen svänger runt läger i D låter precis som om framvagnen kört över en snöklump vill inte gå frammåt backar men kommer ingen stans :screama: :angry: .
Visar sig att jag kört upp med fronten på en gammal telestolpe :fou: som abonenten har i kanten på sin gräsmatta. efter en del egna försök och en hel del :screama: :angry: ringer jag å får klar tecken att kalla in proffsen :thumbup: i detta fall valde jag kåren 1. Vtd brukar anlita dom 2. dom har bombat landsbygden i sjuhärad med sina bilar. Ringer direkt till grabbarna som lovar sänd hjälp ett par minuter senare riner den en man och vi hjälps å å hitta var jag är "fan inte lät när man står i obygden" han lovar att komma omg. ca 20min vad göra jo som vanligt sova efter en stund hör man något komma uppför grus vägen å ett ljus träder fram. Vilken syn för en dum chaufför! kårens flak Mitsubishi kommer rullande. en dungkraft å ett litet lyft i vänster sidan stolpen å bilen skiljs åt en vajer runt stolpen å litte framåt bilen är fri inga skador på bilen. Ttt par ex. tidningar till föraren en kråka på pappren massa av :hail: sen var det bara att fortsätta rundan ca 50min sen. Tack en en gång för att ni finns när vi klantar oss!