handdator

Visa fullständig version : Bra reportage

dieselmannen
2005-12-19, 22:59
jag stod och bläddrade i nya numret av http://www.classicmotor.com/
hos hökaren idag och jag kan bara varmt rekomendera den till er som gillar lite
äldre bilar,mackar,prylar osv.Roger larsson någon? :yesnod:
Där står bl.a. att läsa om Räddningskåren med massor av sköna bilder av gamla bärgare m.m.

Roger Larsson
2005-12-19, 23:53
Är det mig Du pratar om? :smile:

dieselmannen
2005-12-20, 00:43
Yes chief det stämmer och jag hoppas att du inte tar illa upp.
jag såg att du har bidragit med en del bilder i tidningen,och för övrigt så delar jag ditt intresse "från förr".
barndomen kommer liksom sköljande när man kikar på bilderna..

Trackern
2005-12-20, 09:40
jag såg att du har bidragit med en del bilder i tidningen,och för övrigt så delar jag ditt intresse "från förr".

Jag vill inte vara för hård Diesel, men vi är några stycken här inne som känner till din barndom, vänligen dela inte med den till oss... :hihi:

Roger Larsson
2005-12-20, 11:26

Nej då, tar inte illa upp. Är inte ens hälften så farlig som det låter ibland ;-)

Jo då, jag har bidragit faktiskt med alla bilder utom ett par samt stora delar av texten - dock omformulerad och till en viss del nyskriven av Jan Ströman.

Flera har för övrigt hört av sig med positiva komentarer... + att min samling växer :biggrin:

dieselmannen
2005-12-20, 17:26
Jag vill inte vara för hård Diesel, men vi är några stycken här inne som känner till din barndom, vänligen dela inte med den till oss... :hihi:

håll dig till tråden slyngel!
här pratar vi gamla goda tider och du är säkert både tillverkad och född i en bärgare eller hur?¨
Själv började min bana här:

Lulebjörnen
2005-12-24, 19:37
jag stod och bläddrade i nya numret av http://www.classicmotor.com/
hos hökaren idag och jag kan bara varmt rekomendera den till er som gillar lite
äldre bilar,mackar,prylar osv.Roger larsson någon? :yesnod:
Där står bl.a. att läsa om Räddningskåren med massor av sköna bilder av gamla bärgare m.m.

Årets julklapp till mej själv blev just...Classic motor album 2005 :thumbup:
...förväntar mej en ordentlig uppräkning av försvunna mackar i Stockholms innerstad under 70/80/90talet när du kvicknat till efter julfirandet...
...kan erinra mej BP på Ringvägen och Birger Jarlsgatan, Shell Norra Bantorget, OK och nån mer mack vid Norrtull...flera???

Roger Larsson
2005-12-25, 08:47
Årets julklapp till mej själv blev just...Classic motor album 2005 :thumbup:
...förväntar mej en ordentlig uppräkning av försvunna mackar i Stockholms innerstad under 70/80/90talet när du kvicknat till efter julfirandet...
...kan erinra mej BP på Ringvägen och Birger Jarlsgatan, Shell Norra Bantorget, OK och nån mer mack vid Norrtull...flera???

Appropå bensinmackar. Är det någon som kan säga EXAKT när bensinstationen på Vanadisvägen las ner? (även vilket bensinmärke det var) Dvs vid gamla Centralgaraget och fd Räddningskårens huvudstation. Även intresserad över att få veta EXAKT när Centralgaraget las ner...

Se även: http://www.sos-stockholm.se/forum/showthread.php?t=634

dieselmannen
2005-12-25, 13:43
Appropå bensinmackar. Är det någon som kan säga EXAKT när bensinstationen på Vanadisvägen las ner? (även vilket bensinmärke det var) Dvs vid gamla Centralgaraget och fd Räddningskårens huvudstation. Även intresserad över att få veta EXAKT när Centralgaraget las ner...

Se även: http://www.sos-stockholm.se/forum/showthread.php?t=634

Det var en Statoil-tapp som låg där på slutet,dock kan jag inte komma på när dom la ner den..
Kanske någon annan kan fylla i..

falcken5
2005-12-26, 01:30
kan det vara fem år sedan??