handdator

Visa fullständig version : Vad göra i väntan på bärgare?????

Bärgarn 139
2005-02-24, 20:01
För er som undrar vad kunderna fördriver tiden med i väntan på att vi skall komma så är svaret oftast, lyssna på radio (om bilen har ström), värmer sig på närmsta fik osv, helt ordinära saker.

Igår får jag vid 15:00 tiden ett jobb i Järfälla vid ett bad.
*host* Görwelln *host*
När jag tar emot arbetet så är jag redan i närområdet så framkörningen är styft 10 minuter. Jag kommer fram till badet och ser inte bilen där de normalt brukar kör fast. Jag fortsätter in i skogen och ser ner för en oplogad, brant backe (gräs där på sommaren) att denna lilla personbil har kört ner och fastnat där. Tankar gällande förarens resonemang att köra ner där orkar jag inte ens ta upp då vem som helst med över tre te-koppar med fat i skåpet förstår att det inte går att göra annat än att köra fast där.

I med 4WD och ner det bar. Kommer fram till bilen och ser ingen där. Märkligt. Finns liksom inte så mycket att göra i närområdet?!?!?!?. Jaja, jag förbereder tänkte jag. Drar fram vajern till bilen och ups!!!!
Jag har hittat bilägaren,

med tjej,

i baksätet i bilen lekandes någon form av vuxenlek.....
Det börjar sakta klarna varför han körde ner dit han gjorde. :biggrin: :biggrin:

Vad fort du kom var det första han sa när han fått på sig kläderna och hittat ut genom dörren :biglaugh: :biglaugh: :biglaugh:
Tjejen klev aldrig ur bilen utan satt med ansiktet begravt i händerna under hela arbetet.....

En eloge för kreativt tänkande

iceman1975
2005-02-24, 20:42
:biggrin: Undrar om han kom lika fort... :rolleyes:

Mäster
2005-02-24, 22:57
Var det hans fru? för de måste väl ha varit gifta.........

åtminstånde nån av dom :hihi:

Hornet
2005-02-24, 23:47
Några bilder från den bärgningen? :kiss:

Simon
2005-02-25, 00:33
Några bilder från den bärgningen? :kiss:

Muhahahaha var e bilderna :party: :party: :party: :party:

Bärgarn 139
2005-02-25, 18:55
Det är inte alltid läge att fotografera......
Jag var ju tvungen att lösa uppgiften med att bärga kunden :banghead: :banghead:

Hornet
2005-02-25, 19:38
ääääääää orutin :ajjabajja