Visa fullständig version : Bärgare
BäRgArN_Jonte
2005-02-25, 11:20
Har en fråga. Om det är någon som vet om de finns en garagrebärgare som går på B-kort som är till salu.
Mvh BäRgArN_Jonte
Bärgarn 139
2005-02-25, 17:57
Inte som jag känner till hos oss i nuläget.
I Stockholm city har vi bara 1 sådan bil och den tutar och går i nuläget.
Ska höra mig om återkommer
BäRgArN_Jonte
2005-02-26, 04:30
Inte som jag känner till hos oss i nuläget.
I Stockholm city har vi bara 1 sådan bil och den tutar och går i nuläget.
Okej å va e det för en bil ?
Toyota 193 city och en Toyota i Sollentuna
BäRgArN_Jonte
2005-02-26, 13:32
Toyota 193 city och en Toyota i Sollentuna
Har du något reg nummer på dom
mvh Jonte
Bärgarn 139
2005-02-27, 19:43
Är det inte en Mazda i Sollentuna????
Nope inga regnummer
BäRgArN_Jonte
2005-02-27, 20:21
Är det inte en Mazda i Sollentuna????
Nope inga regnummer
Ja e ju från Västervik men jag vet att de e en mazda i Sollentuna ja :)
ja håller koll på dom mesta bärgarna hehe
lillhugg
2005-11-29, 02:26
Har en fråga. Om det är någon som vet om de finns en garagrebärgare som går på B-kort som är till salu.
Mvh BäRgArN_Jonte
jag har hittat en till salu för 100000!jag kollade åt dej!
http://www.blocket.se/view/6626593.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0
Ska Birason sälja?
Fan det där e ju nå för mig ju Hornet säg till Anders att handla nu så kan jag börja på måndag :)
ser den inte lite hög ut för att kallas garage bärgare?? Skulle vilja se den i garaget under polisen/posten på söder!
ser den inte lite hög ut för att kallas garage bärgare?? Skulle vilja se den i garaget under polisen/posten på söder!
En VW LT31 är ungefär 2,10 dvs knappt någon decimeter högre än den chev. pickup du far omkring i.
Dom ser högre ut än va de igentligen är, mest pga den fula karosseriuppbyggnaden (VW allmänt)
OKI! trodde den var mycket högre! Min bil e "bara" 1,83 utan att kunna fälla takramp. Hoppas min chef ska fixa det.
Ska Birason sälja?
Snälla rara du, man kan väl inte sälja något som inte är ens eget.
Dessutom så kör jag LT46 = tung, så det vore taskigt o stå där o låtsas att den funka med B-kort!!
Dessutom så kör jag LT46 = tung, så det vore taskigt o stå där o låtsas att den funka med B-kort!!
Jag vet en kille som sålde sin farsas taxiåkeri när han var på semester.
Jag vet en kille som sålde sin farsas taxiåkeri när han var på semester.
Jaja, men då höll han ju affärerna inom familjen i alla fall :hihi: .
Trackern
2005-12-02, 14:06
Jag vet en kille som körde UTAN B kort så det går visst att låtsas...
Mvh BäRgArN_Jonte
Vi har ju tydligen tappat tråden så ett tips gå in på www.Brobb.se de hadde massor såg jag typ två! :smile:
Jag vet en kille som körde UTAN B kort så det går visst att låtsas...
Jo det e klart, har man inte ens B-behörigheten så kan man helt klart hoppa över alla andra bokstäver me :hihi: , vad e de man brukar säga, "allt går; utom trasiga klockor och tennsoldater!!!
Falck norrland
2005-12-05, 13:48
http://www.blocket.se/view/6626593.htm?caller=vnl_s&l=0&c=1&city=0
Denna bärgare får framföras med B-behörighet
Jag vet detta eftersom jag är anställd på företaget som äger den.
funkar bra i polisens garage,parkeringshus mm.
är det någon som är sugen så maila mig så ska jag fixa fler bilder/info.
Dogge17@hotmail.com
/Danne
Har även en Scania tungflakare till salu, http://www.brobb.se/
Bärgarkungen
2005-12-05, 20:11
Vad skall man i garaget under polisen/posten på söder och göra? :hihi:
Vad skall man i garaget under polisen/posten på söder och göra? :hihi:
Vad du ska göra där vet jag inte , men vi andra kanske får en styrning där ifrån nån gång ibland.
Som sagt vi andra får kanske körningar där i från. :hihi:
Bärgarkungen
2005-12-06, 14:14
Vad du ska göra där vet jag inte , men vi andra kanske får en styrning där ifrån nån gång ibland.
Ser man på...en annan sitter så högt upp att man knappt ser bilarna nedanför ju :thumbup:
Ser man på...en annan sitter så högt upp att man knappt ser bilarna nedanför ju :thumbup:
Häftigt.....
Bärgarkungen
2005-12-07, 13:57
Ja, lite av den där King of the Roadkänslan faktiskt :thumbup:
Ja, lite av den där King of the Roadkänslan faktiskt :thumbup:
Jaha, du åker en Hanomag. Man sitter högt å har "king of the road känslan" utan att vara king of the road. Den äkta känslan får du om du åker Scania, men det kanske känns lite avlägset för dig så håll till godo med den "lilla" känslan du har.
Jaha, du åker en Hanomag. Man sitter högt å har "king of the road känslan" utan att vara king of the road. Den äkta känslan får du om du åker Scania, men det kanske känns lite avlägset för dig så håll till godo med den "lilla" känslan du har.
Vad är de för fel på Hanomag :hihi: ?(En liten miss av oförlåtlig karaktär, jag tänker på UNIMOG, bilder för att skilja de två märkena åt finns i inlägg längre fram).
Tänk dig Drutten o Jena sitta där o bråka om vem som ska köra hela tiden :biglaugh:, hehe, i en Hanomag lär dom väl inte ens höra varann :freak3:
Bärgarkungen
2005-12-09, 18:55
Den riktiga King of the Roadkänslan har man i en MB Actros målad i annan färg än gult och rött :thumbup:
Finns det mycket B kortbärgare?
Den riktiga King of the Roadkänslan har man i en MB Actros målad i annan färg än gult och rött :thumbup:
Jag sa ju det, du åker Hanomag. Håll till godo med "känslan" du har.
Vad är de för fel på Hanomag :hihi: ? Skulle vilja ha en sån i snöröjningen, faktiskt (e väl ända stället den skulle kännas riktig på, i o för sig). Visste du att dom har en sån (onödig) finnes att man kan skjuta ratt o pedalställ mellan höger och vänster sida, kan ju va bra om man e två och den ena börjar blil tröt :hihi: .
Tänk dig Drutten o Jena sitta där o bråka om vem som ska köra hela tiden :biglaugh:
Du menar Unimog, Hanomag är något helt annat.
Du menar Unimog, Hanomag är något helt annat.
Tackar, tackar!!
JA, JUST DET!!!
Man ska inte sitta o jamsa på netet när klockan är "sovdags", men du har helt rätt, det är UNIMOG som skulle vara intressant i plogsvängen (Hanomag hade jag till och med förträngt helt att dom funnits, för dom finns väl inte längre :eek: ).
Unimog e verkligen "ful-ball", påminner lite om galna grodans underbett i designen, men ska va rätt grym som arbetsredskap.
Lulebjörnen
2005-12-10, 23:47
Tackar, tackar!!
JA, JUST DET!!!
Man ska inte sitta o jamsa på netet när klockan är "sovdags", men du har helt rätt, det är UNIMOG som skulle vara intressant i plogsvängen (Hanomag hade jag till och med förträngt helt att dom funnits, för dom finns väl inte längre :eek: ).
Unimog e verkligen "ful-ball", påminner lite om galna grodans underbett i designen, men ska va rätt grym som arbetsredskap.
Här är ditt nya vapen www.mercedes-benz.de/content/germany/mpc/mpc_germany_website/de/home_mpc/unimog.html...på tyska :eek: ...men det är inga problem för Bira international Towing :hihi: ...en liten språkövning så går det som en dans :party: ...
Der Polizist nimmt ein Protokoll auf:
"Ihr Nachname?"
"Zscherboinsky-Crzcypierzak."
"Wie schreibt man denn das?"
"Mit Bindestrich"
SverigesSydligasBärgare
2006-02-16, 11:19
Falck's i Vellinge (Skåne) tror att detta är en av deras gammla bilar. Är det det kan jag intyga att det är en bra bil. Den kan du köra på B-Kort.
Något för dig Jonte. :thumbup:
/Anders
http://www.blocket.se/vi/7232931.htm?ca=23_14_s
bargarn_356
2006-02-16, 16:28
Läste i motorbörsen nummer 7 16 feb. 2006 sidan 95
k30-1980 Gaffelbärgare med :party: "full dolly" :party: till salu 65000:- finns i Ramnäs/Västerås
Flakbärgare G93 -1988 225,000+moms sidan 94 :rolleyes:
BäRgArN_Jonte
2006-02-17, 16:46
Falck's i Vellinge (Skåne) tror att detta är en av deras gammla bilar. Är det det kan jag intyga att det är en bra bil. Den kan du köra på B-Kort.
Något för dig Jonte. :thumbup:
/Anders
http://www.blocket.se/vi/7232931.htm?ca=23_14_s
Heheh nej jag tar ju C-kort nu :thumbup: köra större bärgare :biggrin:
Jag sa ju det, du åker Hanomag. Håll till godo med "känslan" du har.
bärgarkungens "åkdon" :http://www.sos-stockholm.se/gallery/viewphoto.php?id=865 :thumbup:
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.