handdator

Visa fullständig version : Nya bilen

dieselmannen
2006-01-02, 21:34
Vår nya Benz börjar ta form,och så snart jag får tillfälle så kommer det lite bilder
Den susade igenom reg-besiktning idag,och det gick som en dans.
Nu återstår ihopplock och sedemera utrustning,sen ska den ut på banan.

Grabbar med hjärna kör bilar med stjärna
Grabbar med stor näsa kör taxi :hihi:

SverigesSydligasBärgare
2006-01-02, 22:43
Vår nya Benz börjar ta form,och så snart jag får tillfälle så kommer det lite bilder

JA JAG HÅLLER MED DIG!!!! DU KANSKE SKA PROVA BÖRJA KÖRA BIL MED STÄRNA O SKITA I TAXIN!!!

*HEHEHEHEEEEE*
:crazya:

birason
2006-01-03, 03:06

Dom flesta "kurredutter" kör ju Merca i taxisvängen, hur ska jag tolka det då??

(det va en på info-mötet på Busslink som undra om SL-bussarna hade GPS :fou: han körde Merca)

Lulebjörnen
2006-01-03, 16:21
Bira har ju fullt upp med att ploga :hihi: ...å tanka :depressed ...å ploga :biggrin: ...å tanka :angry: ...å ploga :biglaugh: ...å tanka :screama: ...så du får ta över forumdelen "nya bärgare" :thumbup: ...

...men den här är top of the line :party: ...

Nya benzen? www.smelink.com/ImageLibrary/1104/tronfalckpdf.pdf...vill oxå ha en Benz...

birason
2006-01-03, 23:16
Bira har ju fullt upp med att ploga :hihi: ...å tanka :depressed: ...så du får ta över forumdelen "nya bärgare" :thumbup: ...

1. det är kul o ploga :crazya:
2. det snöar inte jämnt (plogar bara då det snöat)
3. det e inte jag som betalar soppan :biglaugh:
4. ska börja köra sopbil.......................på wermdö!!(så brk184 o ni andra behöver inte oroa er för mig längre) :thumbup:

Lulebjörnen
2006-01-04, 00:42
Sopbil???...på wemdö???...jaha, det är ju ett hedervärt arbete iofs...men skulle du MOT FÖRMODAN råka hamna i vänster dike med den där högerstyrda pjäsen så lovar jag komma och dra upp dej...gratis...det nöjet ska vi inte bjuda 184 på...eller hur :biggrin: ...å jag som just hade hittat nya kompisar åt dej :krama: ...www.letstalksnow.com...rutig skjorta å truckerkeps på varenda en där :eek: ...å ingen av dom har en truck som tar mindre än 6,47l./milen :hail: ...

Nåja, tack för den här tiden, det kommer att eka tomt här i korridorerna utan Bira men du kommer väl å gästspelar nån gång så det blir lite fart på saker å ting :biglaugh: ...åsså får du en liten avskedspresent oxå :thumbup: ... www.teleweb.net/georgeeiben/garbage.htm...verkar det inte bra så trycker du på "back" så finns det mera godbitar att välja på :scared: ...

support your local garbageman :party: ...

birason
2006-01-04, 17:22
...www.letstalksnow.com...rutig skjorta å truckerkeps på varenda en där :eek: ...å ingen av dom har en truck som tar mindre än 6,47l./milen :hail: ...

Nåja, tack för den här tiden, det kommer att eka tomt här i korridorerna utan Bira men du kommer väl å gästspelar nån gång så det blir lite fart på saker å ting :biglaugh: ...åsså får du en liten avskedspresent oxå :thumbup: ... www.teleweb.net/georgeeiben/garbage.htm...verkar det inte bra så trycker du på "back" så finns det mera godbitar att välja på :scared: ...

support your local garbageman :party: ...
haha, rutig skjorta o truckerkeps skriver du, man kan tro att du sett mig i industriområdet ........ www.ploga.nu står det över hela flaksidan på bilen.
dom där rutiga "skjortorna" med fodrad insida e faktiskt rätt sköna.

ang "RECYCLING MAN" så är jag bara inne på provapåstadiet, skiter det sig så blir det SL-buss (sopor som sopor), problemet är att jag redan har "bärgarabstinens", så jag lär nog komma tillbaka.

Och till er som nu har hunnit tänka "äntligen blev vi av med honom"...............
man måste inte köra bärgare på heltid för att härja här, eller hur :hihi:

brk184
2006-01-04, 19:20
[QUOTE=Lulebjörnen]Sopbil???...på wemdö???...jaha, det är ju ett hedervärt arbete iofs...men skulle du MOT FÖRMODAN råka hamna i vänster dike med den där högerstyrda pjäsen så lovar jag komma och dra upp dej...gratis...det nöjet ska vi inte bjuda 184 på............

Skulle jag komma hem till pappsegull och tala om att jag dragit upp en sopbil ur diket gratis så skulle jag få smaka rotting i en vecka, så det är inte aktuellt.
Nä Bira, ring du till lulenallen. Fast undrar om inte han får smaka lite han oxå om han åker från lule till sthlm å bjuder på kalaset.

birason
2006-01-04, 22:45
[QUOTE=Lulebjörnen]Sopbil???...på wemdö???...jaha, det är ju ett hedervärt arbete iofs...men skulle du MOT FÖRMODAN råka hamna i vänster dike med den där högerstyrda pjäsen så lovar jag komma och dra upp dej...gratis...det nöjet ska vi inte bjuda 184 på............

Skulle jag komma hem till pappsegull och tala om att jag dragit upp en sopbil ur diket gratis så skulle jag få smaka rotting i en vecka, så det är inte aktuellt.
Nä Bira, ring du till lulenallen. Fast undrar om inte han får smaka lite han oxå om han åker från lule till sthlm å bjuder på kalaset.
Skulle aldrig falla mig in o låta någon dra upp mig gratis, behöver förmodligen inte betala själv i alla fall, fast jag har redan blivit upplyst om vilket företag jag ska anlita i fall detta blir aktuellt, så varken du brk eller mina gamla kollegor på Svempas behöver bekymra sig för mig :hihi:

(barnaga är förbjudet i svea rike)

Mäster
2006-01-04, 23:56
hem till pappsegull??

Vad säger man? Många smeknamn på den mannen har jag hört, men pappsegull, nä aldrig tidigare.
F.Ö, lite rotting mår du bara bra av!

Bärgarkungen
2006-01-07, 01:20
Du kan alltid ringa mig Birason ifall det skiter sig i ngn hal kurva.. och vad är Svempas för ngt? Finns dom kvar? :hihi:

birason
2006-01-07, 11:12
Du kan alltid ringa mig Birason ifall det skiter sig i ngn hal kurva.. och vad är Svempas för ngt? Finns dom kvar? :hihi:
Du verkar va en kis man kan lita på, pm:a mig ditt nummer ba, så hör jag av mig när jag ligger me 20 ton sopor i diket.
Jodå, Svempas finns kvar...............

Bärgarkungen
2006-01-07, 13:36
Trodde dom lagt ned.. Man ser bara ett par bilar nuförtiden, oftast stående..
Pm:ar mitt nummer .. :thumbup:

Hornet
2006-01-07, 13:52
Du verkar va en kis man kan lita på, pm:a mig ditt nummer ba, så hör jag av mig när jag ligger me 20 ton sopor i diket.
Ja då jag är en hyvens kis :screama:

dieselmannen
2006-01-07, 17:54

Det är skönt att läsa att du skriver När och inte Om, Bira..
Eller som Dirty Harry skulle ha sagt:
A man gotta know his limitations!!..................................... ..... :hihi:

birason
2006-01-08, 22:04
Det är skönt att läsa att du skriver När och inte Om, Bira..
Eller som Dirty Harry skulle ha sagt:
A man gotta know his limitations!!..................................... ..... :hihi:
:hihi: jo, vete f*n vad jag gett mig in på, du vet nog hur vägarna ser ut i sommarstugeområdena därute..............plogat? jovars! sandat? nja!....... backe upp o backe ner, känns som det bara är fråga om när, inte om :party:

Trackern
2006-01-09, 11:00
:hihi: jo, vete f*n vad jag gett mig in på, du vet nog hur vägarna ser ut i sommarstugeområdena därute..............plogat? jovars! sandat? nja!....... backe upp o backe ner, känns som det bara är fråga om när, inte om :party:

Kommer du köra åt Sita? Kommer du ha svängen ute vid Sollenkroka?

(smågrabbarna älskar att slänga äpplen......)

birason
2006-01-09, 13:47
Kommer du köra åt Sita? Kommer du ha svängen ute vid Sollenkroka?

(smågrabbarna älskar att slänga äpplen......)
Kul om dom låtit äpplena ligga o frysa till sig tills nu, då kan dom ju lika gärna kasta sten :hihi:
Får väl använda armen på sidlastarn o suga tag i nån jacka å låta dom dingla lite över hålet, så kanske dom slutar me det :crazya:

Vet som sagt inte till 100 % om det blir något av, men blir det de så verkar det som man ska köra precis överallt därute, från Gustavsberg till vägs ände!
Men inte Sita..........