handdator

Visa fullständig version : gillinge

Mäster
2006-01-09, 00:29
Ett ryckte nådde mitt norra öra!
En bärgare har sadlat om till viltstängselborttagare.
Stämmer ryktet?
25-30 meter viltstängsel tog (Chevan?) med sig någonstans i närheten av gillingebanan

Trackern
2006-01-09, 10:58
Ett ryckte nådde mitt norra öra!
En bärgare har sadlat om till viltstängselborttagare.
Stämmer ryktet?
25-30 meter viltstängsel tog (Chevan?) med sig någonstans i närheten av gillingebanan

Ge sig till känna nu......

273
2006-01-09, 12:13
Kan säga att den var gul! Det var en cheva! Den har blå text! :confused2

zerial
2006-01-09, 12:30
Den är gul, har blå text, och är en cheva 3500 4x4.... och det var jag vid spakarna.

Jag bjuder på tårta... om ni hittar hem till mig.

Det hela gick till ungefär så här... ungefär 500m efter att det blir tvåfiligt på E18/norrtäljevägen, precis efter högerkurvan, efter poliskontrollplatsen så ringer telefonhelvetet. som sitter i mugghållaren, på laddning. det jag gör är att sträcka mig efter telefonen, sedan hamnar jag med höger hjulpar i modden... sedan fanns det inte mycket att göra.. det var verkningslöst att försöka styra tillbaka försiktigt...

hursom, man kunde säkert ha gjort på 100 andra sätt, säkert 1000 andra sätt.. men nu blev det som det blev.

Skadorna blev; skrapmärken lite här och var, och lite plåtjobb/riktning på höger dörrsida ner till.. allt ska fixas redan nästa vecka.

tyvärr har jag inga bilder att bjuda på.

polisens kommentar; "han åkte ner av ren klantighet".

brk184
2006-01-09, 12:34
Den är gul, har blå text, och är en cheva 3500 4x4.... och det var jag vid spakarna.

Kan bara hålla med polisen. :biggrin:

Mäster
2006-01-09, 12:59
GENERÖST!

Att bjuda på polisens kommentar! Det gillar jag ,tyder antingen på storhet eller tanklöshet.
Hoppas att det är jag som inspirerat.

ssbt171
2006-01-10, 09:37
:censored: kanske ska ta bort ROFFES - Världens Bästa Bilbärgning. :censored:

zerial
2006-01-10, 12:07
:censored: kanske ska ta bort ROFFES - Världens Bästa Bilbärgning. :censored:
En avåkning försämrar inte självförtroendet så pass mycket att man lägger ner helt ;)

Statistiskt sett så behöver varje fordonsägare, i snitt en (1) bärgning vart 7:e år. Jag har kört i 8 år, så det passar väl bra för statestiken?

Trackern
2006-01-10, 16:49
En avåkning försämrar inte självförtroendet så pass mycket att man lägger ner helt ;)

Statistiskt sett så behöver varje fordonsägare, i snitt en (1) bärgning vart 7:e år. Jag har kört i 8 år, så det passar väl bra för statestiken?

Jag tycker det är skönt att du kliver fram och tar den lilla skammen! Jag själv hade nekat tills jag dog.... ;)

242tic
2006-01-10, 17:08
Tittade noga på väg till jobbet idag.
Det enda jag kunde se var att viltstängslet lutade lite extra en bit före Gillinge längs södergående.....
Hade förväntat mig ett stort hål och nerkörda stolpar. :rolleyes:
Tur i oturen eller skicklig körning trots att det var i diket? :hihi:

zerial
2006-01-10, 22:28
Tittade noga på väg till jobbet idag.
Det enda jag kunde se var att viltstängslet lutade lite extra en bit före Gillinge längs södergående.....
Hade förväntat mig ett stort hål och nerkörda stolpar. :rolleyes:
Tur i oturen eller skicklig körning trots att det var i diket? :hihi:
Du tittar på fel sida, och fel riktning.

Detta skedde i norrgående riktning, ca 1-1,5km efter poliskontrollplatsen, den "lilla", ca 500m efter att det blir tvåfiligt första biten. Direkt efter högerkurvan.. Ett snömärke/vägrensmarkering och tre-fyra stolpar viltstängsel, ca 25m totalt.

zerial
2006-01-10, 22:31
Jag tycker det är skönt att du kliver fram och tar den lilla skammen! Jag själv hade nekat tills jag dog.... ;)
Det är bättre att erkänna och leva med det, än att det spekuleras i ämnet tills man dör.

"det är de små problemen, som leder till de stora skadorna"

Hornet
2006-01-11, 18:56
Då skriver jag: Hoppas att du klara dig själv och det kan hända den bästa

zerial
2006-01-11, 21:33
... och det kan hända den bästa
precis. oavsett vem så hade vi /alla/ haft lika roligt åt det...

det kunde ha varit värre..

bil499-hbg
2006-01-28, 08:54

Jag bjuder på tårta... om ni hittar hem till mig.

Det hela gick till ungefär så här... ungefär 500m efter att det blir tvåfiligt på E18/norrtäljevägen, precis efter högerkurvan, efter poliskontrollplatsen så ringer telefonhelvetet. som sitter i mugghållaren, på laddning. det jag gör är att sträcka mig efter telefonen, sedan hamnar jag med höger hjulpar i modden... sedan fanns det inte mycket att göra.. det var verkningslöst att försöka styra tillbaka försiktigt...

hursom, man kunde säkert ha gjort på 100 andra sätt, säkert 1000 andra sätt.. men nu blev det som det blev.

Skadorna blev; skrapmärken lite här och var, och lite plåtjobb/riktning på höger dörrsida ner till.. allt ska fixas redan nästa vecka.

tyvärr har jag inga bilder att bjuda på.

ja håller man i spakarna och inte i raten så kan det ju bara gå på ett sätt !! :hihi:

zerial
2006-01-30, 19:51
ja håller man i spakarna och inte i raten så kan det ju bara gå på ett sätt !! :hihi:
... :crazya: det finns en tårtbit kvar till dig...

bil499-hbg
2006-01-31, 10:47
... :crazya: det finns en tårtbit kvar till dig...tack!! är det en snövitt eller :crazya: