handdator

Visa fullständig version : Hjälp !!!

Utredar´n
2006-01-13, 16:18
Hej Grabbar

Har någon av er transporterat eller sett en vit-rosa Crown Victoria 1955:a ?
Sannolik så sågs denna bil på en bärgare i Stockholm i måndags den 9/1 -06. Bilen har registreringsnummer UWG 378 och är efterlyst sedan den 8/10 2005.

Känner någon till något om bilen, var god kontakta:
Christer Hallestrand, Folksam
tfn: 08-772 82 58 / 070-831 60 52

Tack på förhand
Utredar´n: Bengt Gustafsson, LF
(samarbete lönar sig alltid).

Simon
2006-01-14, 04:37
Du har ingen bild på den?

//Simon

Trackern
2006-01-14, 16:53
Du har ingen bild på den?

//Simon

Jag kan ta gift på att ingen seriös bärgare har transporterat det där objektet.... den är grymt självmarkerande.
Sen är ju frågan om buset kanske själva har någon MABI variant att transportera med...

Kanske min tracker utrustning återigen skulle varit aktuell?

(hoppas inte Aftonbladet blir sura för att jag kopierade bilden ifrån deras hemsida)

Simon
2006-02-04, 18:32
Kanske skule ha en egen tråd om efterlysta fordon & sånt ?

//Simon

brk184
2006-02-04, 19:46
Kanske skule ha en egen tråd om efterlysta fordon & sånt ?

//Simon
Kanon idé.

Utredar´n
2006-02-07, 16:42
Hej Simon

Bra idé. Vi har redan en tipsruta på vår hemsida om stulna saker. Tyvärr ligger den "rutan" dåligt till så det är inte många som hittar den. Vi kör även ut stulna objekt på TV4 Efterlyst och jag tror att Folksam har visat bilen där. Vi använder även Efterlysts och Larmtjänsts hemsidor. Vi måste prova alla vägar.

Utredar´n.

P270
2006-02-07, 21:14
Varför inte skicka en länk till dessa sidor, så kan vi på forumet i alla fall hitta dom?
Patrik

Simon
2006-02-07, 21:32
Då ska vi se vad Nitrous kan trolla fram :)

//Simon

lilja
2006-02-28, 20:18
har en fråga!!? vad är assistance centralen för något på tele. 020 -99 00 00
Heter inte larmcentralen viking åt assiatncekåren å har nummer 020-912

Nitrous
2006-02-28, 22:49
Nu finns det en ny forumskategori, Stulna & Efterlysta fordon under allmänt snack.

Tjing tjing

Mickey
2006-07-09, 19:43
DET ÄR EN LARMCENTRAL I SÖDERKÖPING UTAN EGNA BILAR SOM FÖRMEDLAR UT JOBBEN SEDAN SOM DOM HAR FÅTT TILL SIN CENTRAL TILL KÅREN,VILL NÅGON LÄSA MER OM DOM SÅ HAR DOM EGEN HEMSIDA,ASSISTANCECENTRALEN.SE TROR JAG DET ÄR OM NÅGON VILL VET MER :thumbup:

forden
2006-09-10, 04:41
Jag kan ta gift på att ingen seriös bärgare har transporterat det där objektet.... den är grymt självmarkerande.
Sen är ju frågan om buset kanske själva har någon MABI variant att transportera med...

Kanske min tracker utrustning återigen skulle varit aktuell?

(hoppas inte Aftonbladet blir sura för att jag kopierade bilden ifrån deras hemsida)
vad är det för fel på en mabivariant? Alla bilar behöver inte åka bärgningsbil trasiga bilar åker bärgningsbil, och mabi kör med en för dom avsed bra transportbil som fyller deras behov av leverans till deras hyrkunder....

birason
2006-09-11, 02:59
vad är det för fel på en mabivariant? Alla bilar behöver inte åka bärgningsbil trasiga bilar åker bärgningsbil, och mabi kör med en för dom avsed bra transportbil som fyller deras behov av leverans till deras hyrkunder....
Felet i det här fallet är inte att det finns "MABIvarianter" utan att ett sådant fordon skulle kunnat användas av fel personer för att förflytta en bil som inte är deras, har du inte läst hela tråden?

Trackern
2006-09-11, 12:44
Felet i det här fallet är inte att det finns "MABIvarianter" utan att ett sådant fordon skulle kunnat användas av fel personer för att förflytta en bil som inte är deras, har du inte läst hela tråden?

Tack Bira.... jag höll på att ruttna... :)

(Mabi ligger mig varmt om hjärtat)

birason
2006-09-12, 09:40
Tack Bira.... jag höll på att ruttna... :)

(Mabi ligger mig varmt om hjärtat)
Själv höll jag på att ruttna på en kund som frågade vad det skulle kosta att bära hans bil. När jag svarade att jag skulle inte bära hans bil för alla pengar på jorden, inte ens en meter, så såg han ut som ett frågetecken.

När jag sen sa "att däremot kan jag bärga den precis vart du vill så länge du betalar" så såg han inte alls road ut.

Folk har ingen humor...

Det hade polisen vid ett möte på upphittad stulen i alla fall. (2 tjejer och en kille "inlånade" till sthlm under prideveckan).

Han stod och studerade en ny bakre bromsback till opel och sen frågade han om jag visste vad detta var för något, om det kunde vara något som tjuven glömt i bilen (det fanns 4 nya, så så var nog inte fallet).

-"Ja, sånt där ha varenda tjuv med sig här nu för tiden, det är en schystangulärpergulator"

- "jasså" svarar han djupt fundersamt och fortsätter vrida och undersöka den i ytterligare någon minut.

Till jag sa att jag bara skojja, att det var en bromsback till bilen vi stod vid och att det förmodligen var ägaren som lagt dom där.

- "kul kille" tyckte han då :hihi:

Trucktrader
2006-09-12, 20:56
Den var bra Birason! :thumbup:

dieselmannen
2006-09-12, 22:43
Själv höll jag på att ruttna på en kund som frågade vad det skulle kosta att bära hans bil. När jag svarade att jag skulle inte bära hans bil för alla pengar på jorden, inte ens en meter, så såg han ut som ett frågetecken.

När jag sen sa "att däremot kan jag bärga den precis vart du vill så länge du betalar" så såg han inte alls road ut.

Folk har ingen humor...

Det hade polisen vid ett möte på upphittad stulen i alla fall. (2 tjejer och en kille "inlånade" till sthlm under prideveckan).

Han stod och studerade en ny bakre bromsback till opel och sen frågade han om jag visste vad detta var för något, om det kunde vara något som tjuven glömt i bilen (det fanns 4 nya, så så var nog inte fallet).

-"Ja, sånt där ha varenda tjuv med sig här nu för tiden, det är en schystangulärpergulator"

- "jasså" svarar han djupt fundersamt och fortsätter vrida och undersöka den i ytterligare någon minut.

Till jag sa att jag bara skojja, att det var en bromsback till bilen vi stod vid och att det förmodligen var ägaren som lagt dom där.

- "kul kille" tyckte han då :hihi:
Samma polisman glider förbi exakt när du vinglar ut från Golden Hits efter en hård julfest.
Det sista du ser är en expanderbar batong smälla ut,
du frågar:schvad e det däringa för kul pryl. hick!
-En schystangulärpergulator!!!

birason
2006-09-13, 00:39
Samma polisman glider förbi exakt när du vinglar ut från Golden Hits efter en hård julfest.
Det sista du ser är en expanderbar batong smälla ut,
du frågar:schvad e det däringa för kul pryl. hick!
-En schystangulärpergulator!!!
.......och sen vaknar jag upp 24 timmar senare på SÖS efter en svår operation där dom fått plocka ut ovan nämnda batong från här på forumet onämnbar plats :hihi:

dieselmannen
2006-09-13, 00:49
.......och sen vaknar jag upp 24 timmar senare på SÖS efter en svår operation där dom fått plocka ut ovan nämnda batong från här på forumet onämnbar plats :hihi:
Var fjärde dröm blir sann,så dröm om två hellyft och en brunnen.
Sedan skola lycka och njutning komma din onämndbara väg :eek:

birason
2006-09-16, 00:16
Var fjärde dröm blir sann,så dröm om två hellyft och en brunnen.
Sedan skola lycka och njutning komma din onämndbara väg :eek:
:eek: Har en svag känsla av att vi har helt olika uppfattning ang "lycka och njutning" :kiss: