Visa fullständig version : Vet ni??
Som säkert alla vet så ska man använda sin varningstriangel :hihi:
Man när och var måsta man han den utplacerad??
:scared: Av någon outgrundlig anledmimg så behöver man inte sätta ut en triangel på motorväg :banghead: Detta enl Polisen s trafikavdelning !
falcken5
2006-01-15, 21:01
på taket på bilen!! nä man måste väl jämt ställa ut triangeln en bra bit bakom.. :rolleyes:
på taket på bilen!! nä man måste väl jämt ställa ut triangeln en bra bit bakom.. :rolleyes:
Ja nu, vet jag inte riktigt hur frågan är ställd, jag blir däremot ställd....
Varningstriangel skall väl alltid användas oavsett typ av väg?
precisera, eller säg till om jag missförstått något nu......
kloderik
2006-01-15, 22:45
- I Norge skal den stå minst 100 meter fra fordonet, men ofte så henter man igjen noe knust plastik og några metallbitar!! Har gjort forsøk med even 2 .. men ... sløve bilister.... :scared:
På den här kanske det finns flera rätt!! :party: Dvs det går o kryssa flera rutor!
Lulebjörnen
2006-01-16, 00:16
Varningstriangel ska användas på väg med en hastighet av MER än 50 km/h och MINST 50 meter och gärna 100 meter från det havererade fordonet.
Är det en väg med mötande trafik rekommenderas att även ställa varningstriangel 50-100 meter FRAMFÖR fordonet.
Roger Larsson
2006-01-16, 10:13
Varningstriangeln skall dessutom vändas åt RÄTT HÅLL, dvs med den reflekterande ytan MOT trafiken, jag har sett massor med exempel på att v-triangeln vänts fel...
Varningstriangeln skall dessutom vändas åt RÄTT HÅLL, dvs med den reflekterande ytan MOT trafiken, jag har sett massor med exempel på att v-triangeln vänts fel...
:eek: Det är ju mer regel än undantag :fou:
vBulletin® v3.6.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.